Saturday 5 November 2016

Vitamin Ibu Menyusu yang Confirm Banyak Susu

Assalamualaikum dan Salam Sihat! Saya adalah pengamal tegar vitamin Shaklee! Tiada yang lain melainkan Shaklee. Wahh gitu intro! hehe. Saya sebelum ni memang tak layan vitamin ni semua sampailah 'terpaksa' makan vitamin Shaklee masa berpantang dulu, dan terus terjatuh hati. HAHA. Jadi saya nak share dalam banyak-banyak vitamin Shaklee, ada beberapa yang menjadi poojaan hatikuh! Bukan setakat poojaan hati saja tapi vitamin ini memang confirm membantu ibu tambah susu dengan banyak. Vitamin tersebut adalah, ESP dan ALFAFA COMPLEX la semestinya! 😍

Sebagai ibu yang berniat nak fully breastfeed selama 2 tahun, saya kena pastikan susu sentiasa ada. Kalau rasa susu drop, saya tak boleh biarkan then bagi alasan alahh nak buat macam mana memang takda rezeki.. No! Saya kena buat sesuatu supaya badan keep pruducing the milk!

Itu janji saya pada diri sendiri. Itu juga hak Adam Daniyal untuk saya beri. Saya ada terbaca perkongsian seorang hamba Allah ni. Katanya, susu badan itu sebenarnya adalah HAK ANAK. Jadi cubalah sedaya upaya untuk pastikan kita beri hak itu kepada tuannya. Sama macam harta jugak, tak boleh menidakkan harta milik orang lain. Yes honestly it is not that easy to keep maintain susu badan sentiasa banyak. Tapi sebab dah mindset "aku boleh bf 2 tahun!" jadi badan dan jiwa pun akan usaha ke arah itu.

Dengan ESP dan ALFAFA, Alhamdulilah memudahkan proses penyusuan saya. Kadang-kadang bila saya penat, tak cukup rehat, stress on something, susu akan drop. Betul! Sebab tu ibu semua jangan bagi diri berada dalam keadaan stress. Kerana ia akan effect production susu. Ibu juga kena disiplin dalam aktiviti jadual penyusuan dan sentiasa berfikiran positif. Kajian juga membuktikan ibu yang sentiasa berada dalam keadaan gembira berjaya menyusu anak sehingga 2 tahun atau lebih, kerana susu badan yang banyak.

Dengan makan ESP dan ALFAFA setiap hari, ia membantu menghasilkan dan memekatkan susu. Ibu menyusu memerlukan sekurang-kurangnya 75g protein sehari untuk bantu menghasilkan susu dan memberi tenaga. Jadi cara mudah dan sedap untuk dapatkan protein terbaik adalah dengan mengambil ESP! Bancuh, shake-shake dan boeh terus minum! Dah la protein ESP tu bantu bagi tenaga, siap bagi kulit cantik lagi. 

Alfafa pulak raja herba yang memang digunakan sejak dahulu lagi untuk tujuan menambah suus badan. Alfafalah juga yang angkut buang lemak-lemak berlebihan dalam badan kita supaya ibu boleh slim balik lepas bersalin. Paling best vitamin ini berfungsi sebagai 'jamu wanita' tau. Daripada ibu makan jamu-jamu lain yang belum tentu ada kelulusan KKM, lebih baik makan vitamin semulajadi dan terbaik di dunia, Betul kan ??? 

Melampau betui manfaatnya! Mula-mula saya nak banyak susu je, tapi terlebih-lebih pulak manfaat yang saya dapat. Sebab tu la boleh jadi suppliment favourite lagi kesayangan! Gitew.. #lLiveAmazing betul saya dengan Shaklee. Alhamdulilah..

Kalau ibu-ibu nak susu banyak dan meriah macam saya, meh wasap saya laju-laju sekarang. Jangan risau, saya guide ibu-ibu sampai berjaya. Tapi dengan syarat ibu-ibu juga mesti ada kesungguhan ok! Yakin boleh!
019-555 7886
019-555 7886

Korang ada suppliment favourite dari Shaklee? Ce share 😊
.

Nota. Gambar ini adalah testimoni sendiri. Pump selepas perasan susu drop, cepat-cepat ikhtiar dengan cara makan vitamin semulajadi, ESP dan Alfafa !
.

No comments:

Post a Comment