Monday 14 November 2016

Kisah Pelanggan Shaklee Pertama Saya

Saya mula bisnes Shaklee ini pada akhir Julai 2016. Waktu mula ber-Shaklee, kebanyakkan customer saya dari kalangan famili, kawan-kawan sekolah dan se-universiti dulu. Yela mana lagi nak mula kalau bukan dengan yang terdekat, betul? Hehe. Selalunya kata orang, yang pertama pasti akan dikenang sampai bila-bila kan? Haa gituu.. Sama juga dalam bisnes Shaklee ni, saya masih ingat siapa customer pertama saya yang beli produk dan terus mendaftar ahli dengan saya, iaitu senior saya sewaktu kami sama-sama belajar di UUM dulu.

Lagi sebab kenapa saya masih ingat dia kerana isu yang dia hadapi sama dengan keadaan saya dahulu. Baru lepas keguguran kandungan pada usia 2 bulan, dan merancang untuk hamil semula. Haa jadi dia nak ikhtiar untuk hamil dengan cara jaga makan dan topap nutrisi secukupnya pada badan supaya dapat balance kan hormone serta kuatkan rahim. Sesi konsultansi dengan pelanggan pertama saya ni pun mudah saja, tak banyak songel kata orang. Haha. Sebab sebelum ini dia pun memang dah lama kenal dan makan supplement Shaklee cuma belum jadi ahli saja lagi. Jadi setelah discuss, akhirnya dia setuju untuk mendaftar ahli sekaligus membeli supplement sebagai ikhtiar hamil.

Dan dan yang laaggi buat saya ingat customer sayang sorang ni sebab beberapa bulan selepas tu, dia wasap saya semula dan maklumkan bahawa dia Berjaya hamil dengan izin Allah.. Allahu.. Saya pulak tumpang excited macam saya pulak pregnant. Eh! Yela mana tak excited bila saya sendiri boleh rasa dan faham apa rasa keguguran itu dan pengharapan untuk hamil semula. Bila dapat tu, haaa hanya Allah saja yang tahu.



Sebab itulah sampai sekarang saya masih ingat dia dan sampai sekarang juga kami masih keep in touch jika ada sebarang hal tentang penjagaan nutrisi dan supplement Shaklee.. Saya doakan kakak dan baby sentiasa sihat dan jangan lupa teruskan penjagaan nutrisi lengkap ketika hamil tau..

Jika and ynag membaca juga dalam usaha untuk hamil tapi masih belum berjaya, ini nasihat saya, Jangan pernah putus harapan dengan rezeki Allah. Kadng-kadng kita tahu apa hikamh di sebalik Allah tangguhkan apa yang kita nak. Percayalah rezeki tid pernah salah alamat, jadi berusaha dan bertawakal pada Allah. Berusaha dengan cara sihat, semulajadi dan paaaling berkesan dengan SET KESUBURAN SHAKLEE bagi penjagaan keseluruhan. 

Pada yang sudah lama dalam  usaha untuk hamil, jom wasap saya segera untuk pnduan dan tips untuk hamil semula. Cepat wasap dan kita sembang bersama-sama. :)


HAMIL CARA SEMULAJADI DA TERBUKTI BERKESAN

CT ZAINAB (ID 1232536)
PENGEDAR DAN KONSUTAN SHAKLEE TERBAIK
019-5557886

No comments:

Post a Comment