Monday 21 November 2016

Set Imuniti Shaklee Kegemaran Saya

Assalamualaikum.. Hari ini i feel soo much relieves as Adam Daniyal getting better from his flu. Saya perasan Adam kalau nak dekat hari dia cukup bulan, mesti kena carefull sebab mudah demam atau selsema. Tapi Alhamdulilah sangat sebab saya ada Set Mini Imuniti Shaklee di rumah. Set ini adalah Nutriferon, Vitamin C dan Omega Guard. Tiga vitamin ini merupakan perisai ketahanan badan bukan untuk Adam Daniyal sahaja, malah untuk kami sekeluarga.



NUTRIFERON menggalakan pengeluaran interferon semulajadi badan bagi melawan jangkitan virus termasuklah influenza.


Jika kita mengamalkan Nutriferon, inilah kebaikan yang kita dapat :

1. Mengukuhkan sistem imuniti dalam masa 3 hari
2. Melawan kanser dan tumor
3. Melimdungi dari influenza
4. Meringankan stress dan kelesuan
5. Melambatkan penuaan
6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C
7. Memepertingkatkan menopaus
8. Mempertingkatkan PMS


Vitamin C juga bertindak sebagai penguat imuniti kerana kandungan Vitamin C yang tinggi dan pekat dalam hanya satu tablet. 1 tablet Vitimin  C Sustained Release Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji buah oren sunkist. Ha bayangkan lah larat ke kita nak makan 7 biji sunkist sehari untuk dapatkan vitamin C yang cukup untuk badan?? Sebab itulah ada jalan lebih mudah iaitu makan saja Vit C Sustained Release Shaklee untuk kesihatan yang optimum.


Vitamin C meningkatkan sistem imuniti badan kerana ia membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, serta membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Ia juga mampu mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung, kulit dan asthma. Dan paling best ia akan mempercepatkan proses penyembuhan selsema.

Omega Guard pula sangat membantu jika anak batuk kerana berfungsi mencegah keradangan pada saluran pernafasan dengan mencairkan kahak. Ia merupakan agen anti-radang serta membantu melancarkan sistem peredarah darah untuk menguatkan sistem imuniti tubuh.

Sebab itulah tiga vitamin ini wajib saya restok setiap bulan di rumah. Kata orang sediakan payung sebelum hujan, saya sediakanvitamin sebelum sakit. Hehe. Jangan risau, tak perlu rasa membazir sebab vitamin ninsemua boleh makan hari-hari bukan kena tunggu deman, batuk atau selsema saja baru boleh makan. Untung sangat-sangat sebab fungsinya yang menyeluruh dalam penjagaan kesihatan.

Saya cadangkan anda yang sayangkan keluarga dan ibu-ibu yang tak larat dah berjaga malam setiap kali anak kecik anda deman, batuk dan selsema, segara dapatkan Nutriferon, Vitamin C dan Omega Guard sekarang juga!


Perkongsian ini ikhlas dari pengalaman sendiri 😁


CT ZAINAB (ID 1232536)
019-555 7886
PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DENGAN CARA MAKAN PALING BERKESAN

No comments:

Post a Comment