Friday 11 November 2016

Pengasas Hebat Vitamin Pertama di Dunia Dr. Forest C. Shaklee

Pengasas Shaklee dahulunya seorang yang dari zaman kanak-kanak selalu dapat sakit. Batuk kering. Sampailah pada suatu tahap doktor yang nerawat beliau berkata, tiada harapan lagi buat Shaklee. Jadi ibu beliau membawa beliau berpindah ke kawasan luar bandar di Iowa. Di sana beliau di besarkan  dengan persekitaran alam semulajadi yang bersih, segar serta jauh dari pemcemaran dan kesibukan kota.


Dengan gaya hidup yang lebih sihat, makan makanan daripada alam sekitar yang tidak tercemar serta hati yang tenang, lama kelamaan, tahap kesihatan beliau semakin baik dan pulih. Paling mengejutkan apabila hayat hidupnya bertahan lebih lama berbanding yang di anggarkan oleh doktor yang merawat sakitnya dulu.



Kerana itulah Shaklee sangat sangat menghargai alam semulajadi kerana beliau percaya bahawa kesihatannya pada hari ini disebabkan oleh bantuan pemakanan yang sihat dan gaya hidup serta udara persekitan semulajadi yang bersih dan asli. Jadi Shaklee tertekad untuk melihat lebih ramai orang mampu sihat dengan lebih baik melalui kesedaran penjagaan makanan. Beliau percaya bahawa kehidupan berharmoni dengan alam seperti yang dilaluinya boleh membawa kepada kesihatan sejagat. Dari situlah wujudnya falsafah beliau dalam bidang kesihatan, Better You Better World.




Minat Dr Shaklee dalam bidang kesihatan yang optima membawa beliau kepada kerja daripada lapangan ke makmal. VITALIZED MINERAL merupakan suppliment pertama di dunia hasil kajian Dr Shaklee. Daripada Vitalized Mineral lah wujudnya perkataan Vitamin (Vita-Min) yang digunakan sehinggaĺ hari ini.



Rangkaian produk Shaklee semuanya berkonsepkan pemakanan pencegahan dan hidup secara positif serta alami. Pengalaman beliau bekerja satu-satu dengan pesakit membawa kepada model jualan langsung syarikat.



Sebab itulah hingga hari ini Shaklee tidak menggunakan konsep pengiklanan tv ataupun media cetak. Kerana pengedar Shaklee sendiri merupakan pengguna tegar produk Shaklee. Sebab itulah pengedar Shaklee semuanya tahu kebaikan setiap produk kerana kami makan untuk diri sendiri dan keluarga.

Pada saya Dr Forrest C. Shaklee merupakan seorang yang hebat kerana begitu jujur menghargai alam persekitaran  semulajadi sehingga beliau mahu semua orang mengamalkan gaya hidup dan pemakanan yang sihat. Beliau juga seorang yang sangat positif pada diri sendiri.



Inovasi Dr Sahklee diteruskan dengan penciptaan pembersih baju dan rumah berbiodegrasi berdekat-dekat dahulu. Dan beliau masih berpegang pada konsep yang sama iaitu Hidup Berharmoni dengan Alam.

Sehingga kini, syarikat Shakleee telah berusia 100 tahun dan dimiliki oleh Roger Barnett. Shaklee telah berjaya menjadi pemimpin dunia dalam ledakan pasaran kesihatan dan wellness.

Produk Shaklee juga tiada tandingan dari segi kualiti dan intergriti kerana mempunyai Landmark Study yang kukuh yang mana tiada lagi syarikat nutrisi yang lain di dunia yang menjalankan landmark study seperti Shaklee.

Jadi hiduplah dengan lebih harmoni dengan alam. Bertukarlah kepada suppliment yang terjamin keaslian dan kualitinya. Jagalah pemakanan dan mulakan gaya hidup sihat.

Better You Better World.

No comments:

Post a Comment