Monday, 19 December 2016

Cara Banyakkan Susu Badan Dengan Produk Shaklee

Assalamualaikum. Menjadi ibu yang menyusu badan bukanlah semudah yang disanga. Ada kalanya susu akan drop dan jika ibu melayan emosi sedih kerana susu drop ini, ibu berkemungkinan besar akan berputus asa daripada niat menyusu badan selama 2 tahun. Saya faham kerana kadang-kadang saya juga begitu, susu drop. Tetapi cepat-cepat saya cari cara banyakkan susu badan semula. Dan Alhamdulilah saya jumpa caranya dengan hanya menggunakan produk Shaklee.


Sebelum itu ibu-ibu kena faham dulu konsep menyusu iaitu demand and supply. Jika ada demand (permintaan) makanya akan adalah supply (penghasilan). Maksudnya jika aktiviti permintaan susu itu dirangsang, contohnya anak kita menyusu (direct feeding) ataupun ibu sendiri buat rutin pam susu, maka otak kita akan trace bahawa ada permintaan susu. Jadi otak akan hantar signal pada badan untuk hasilkan susu supaya boleh supply pada anak kita. Jadi badan oun bekerjalah menghasilkan susu seperri yang diarahkan otak tadi.. Wah magic kan sistem badan kita?

Maha bijaknya Allah yang menciptakan sistem badan yang memahami keperluan kita. Sebab itulah penting untuk ibu-ibu disiplin dengan rutin menyusu atau pun mengepam susu bagi yang bekerja. Kalau kita tak buat atas alasan tak sempatlah, sakitlah, malaslah, jangan pelik jika tiba-tiba nanti payudara kita berhenti menghasilkan susu.

Di sini saya kongsikan, vitamin yang boleh ibu cuba sebagai usaha untuk banyakkan susu badan untuk anak selama 2 tahun. Ini jugalah vitamin yang saya makan dengan konsisten dan hingga sekarang saya bebas daripada stress masalah susu drop.

1. ESP (Energizing Soy Protein)

🍼 minuman protein daripada kacang soya Non-GMO yang berkualiti. Sangat lazat, berkhasiat dan mudah dibancuh.

🍼protein yang cukup sangat penting untuk penghasilan susu. Protein yang cukup membantu menghasilkan susu yang berkualiti.

🍼mengandungi isoflavones yang bantu tambah susu badan

🍼selain itu ESP juga menjadikan kulit ibu dan bayi lebih cantik dan gebu erta menambah tenaga pada si ibu




2. Alfalfa Complex

🍼 "Raja Segala Tumbuhan" ini mempunyai 1001 khasiat dalam boostkan susu ibu

🍼membantu susu ibu lebih pekat lemak berkrim di sukai baby. Hehe

🍼membantu stimulate penghasilan susu ibu dengan lebih cepat

🍼 juga bertindak sebagai "jamu moden wanita"

🍼juga membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan menjaga buah pinggang

🍼sebagai salah satu vitamin yang membantu badan detox buang segala lemak dan kolesterol. Jadi ibu bolehlah maintain selim melim..



Namun di ingatkan, pengambilan ALFALFA mestilah dengan air yang banyak. Barulah matlamat Alfalfa sebagai vitamin penambah susu ibu itu tercapai. Secara asasnya pun, ibu-ibu memang di galakkan meminum air masak yang banyak, minimum 3 liter untuk kesihatan menyeluruh.

Lepas ni, ibu-ibu tak payah lagi stress sebab kurang susu, sebab ada solusi mudah dan berkhasiat, iaitu dengan makan vitamin tambah susu ini ESP dan ALFALFA COMPLEX Shaklee.

Bagaimana cara nak dapatkan vitamin ini? Ibu-ibu boleh wasap atau call saya terus di talian 019-555 7886. Saya akan bantu ibu dapatkan vitamin ini beserta konsultansi percuma dalam tips banyakkan susu ibu dengan gembira.

CT ZAINAB
019-5557886
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA

Sunday, 18 December 2016

20 Tahun Ambil Shaklee Apa Jadi Pada Buah Pinggang?

Assalamualaikum. Saya ada beberapa orang customer yang masa pertama kali makan vitamin Shaklee bertanya, takpe ke makan banyak-banyak ni? Tak rosakkan buah pinggang ke? Atas persoalan inilah saya saya tuliskan entry untuk share pengalaman berharga ini. Selama 20 tahun ambil Shaklee dan apa jadi pada buah pinggang.

1. Cerita pertama tentang guru saya sendiri. Ayahnya dari usia muda 30 an ada sakit diabetis, asbab keturunan, tetapi tidak pernah makan ubat diabetis. Hanya ikhtiar jaga makan dan amalkan vitamin Shaklee sahaja. Sejak dari VIVIX belum ada lagi, dia dah mula makan ESP dan Bcomplex. Tak pernah tinggal. Hinggalah sekarang umur sudah masuk 64 tahun, Alhamdulilah sihat walafiat. Siap dalam proses habiskan PhD lagi.



Beliau 3 daripada kanan
Kalau orang lain sampai buat dialisis, cucuk insulin, makan ubat berbakul-bakul, sampai rosak buah pinggang, ayah guru saya ni hanya ikhtiar makan vitamin Shaklee dengan konsisten saja. Alhamdulilah ini semua atas kehendak Allah, tetapi kita manusia mampu berfikir dan membuat pilihan mana yang terbaik. Jika mampu usaha tanpa merosakkan organ badan, kenapa masih degil memilih cara yang rosakkan buah pinggan. Betul?

2. Cerita kedua ini guru saya sendiri. Beliau hidup dengan sebelah ovari sahaja, bayangkan lah jika kita begitu. Mesti macan-macam dah bermain dalam kepala, nak-nak lagi soal zuriat. Tetapi Alhamdulilah guru saya sekarang dah ada 6 orang anak pun, walaupun hanya ada sebelah ovari sahaja, rosak akibat penyakit PCOS. Tak pernah buat pemedahan untuk buang pun, apatah lagi drill. Hanya ikhtiar dengan makan vitamin Shaklee sahaja. Alahmdulialh buah pinggang masih elok malah makin sihat hingga sekarang.

3. Salah seorang senior saya dalam bisnes, sekarang sudah mencecah umur 50an. Tetapi kalau tengok beliau dalam gambar ataupun depan-depan, memang orang susah percaya, sebab nampak muda macam 30an. Salah satu rahsianya apalagi kalau bukan konsisten amalkan vitamin Shaklee. Himgga sekarang sihat tanpa masalah sakit kronik nak-nak lagi yang 3 rangkai tu, diabetis, darah tinggi atau sakit jantung. Alhamdulilah..

4. Rakan-rakan saya ceritakan, sewaktu Shaklee Global Conference di US pada tahun 2014, ramai yang pangkat atuk nenek umur 80an yang hadir masih kuat lagi. Berjalan laju je, dengan ketawa gembira, siap naik turun tangga rileks je.. Berbeza dengan kebanyakkan orang tua kita yang sudah mula bertongkat walaupun baru masuk 60an.

Kalau nak ikut kan memang sangat banyak cerita yang membuktikan amalan makan vitamin Shaklee selama 20 tahun, tidak sedikit pun merosakkan buah pinggang, malah buah pinggang dan kesihatan keseluruhan bertambah baik.

Shaklee juga ada landmark study yang membuktikan bahawa semua vitamin Shaklee adalah selamat dan semulajadi. Landmark study ini dibuat oleh pihak ketiga yang tiada kaitan langsung dengan Shaklee. Mereka membuktikan bahawa golongan yang makan vitamin Shaklee mempunyai tahap kesihatan yang jauh lebih baik berbanding mereka yang idak makan apa-apa vitamin.




Dan golongan yang makan selain Shaklee lebih banyak masalah kesihatan berbanding yang tidak makan apa-apa vitamin atau suplimen. Sangat mengejutkan bukan?? Ini bermakna kebanyakkan vitamin di luar sana mungkin mempunyai bahan yang merbahaya atau bertoksin yang tidak di ketahui pembeli. Hanya kerana harga yang murah dan teknik pemasaran yamg superb, ramai pengguna kita terpedaya.


Kita di kurniakan akal dan hati untuk menilai. Jadi pilihlah dengan bijak. Saya menulis ini bukan kerana saya pengedar Shaklee semata-mata tetapi saya sendiri pengamal tegar Shaklee sejak mula berpantang anak pertama hingga sekarang. Dan jujur saya akui, saya sangat-sangat jarang kena sakit walaupun demam biasa. Alhamdulilah Alhamdulilah. Terima kasih Allah atas nikmat sihat ini..

Sekarang adalah masa terbaik untuk anda berubah kepada vitamin yang terbukti benar-benar semulajadi dan selamat. Pilihlah Shaklee untuk kesihatan yang lebih terjamin tanpa merosakkan buah pinggang anda.


CT ZAINAB
019-555 7886
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA

Thursday, 15 December 2016

Collagen Powder Shaklee: Tanda Dan Cara Merawat Kekurangan Kolagen Dalam Badan

Assalamualaikum.. Ramai rakan saya yang terdiri daripada ibu-ibu yang menyusu anak selalu mengadu sakit belakang badan dan lenguh-lenguh. Itu belum lagi yang mengadu cepat rasa penat, kurang bertenaga dan mula perasan kulit dah tak secantik dahulu. Sebenarnya salah satu sebabnya adalah kerana badan kita sudah mula kehilangan kolagen seiring peningkatan usia. Jom kita bincang apakah tanda dan cara merawat kekurangan kolagen dalam badan yang boleh mempengaruhi kekuatan dan kesihatan kita.


Dulu saya ingat kolagen itu macam suatu bahan luar yang digunakan untuk makan atau tepek-tepek kat muka supaya kelihatan cantik. HAHA. Tetapi sekarang baru faham bahawa kolagen itu rupanya, sejenis protein yang menyokong jaringan tubuh seperti kulit, tulang, otot, tendon, rambut dan kuku. 75% daripada kulit manusia terdiri daripada kolagen. Semakin meningkat usia, semakin tubuh badan kita kehilangan kolagen kerana badan mula kehilangan keupayaan untuk membaiki dan membina semua sel dengan baik.

Tanda-tanda Kehilangan Kolagen


Cuba teliti gambar di atas, jika anda mengalami salah satu daripada masalah di atas, sah lah badan anda telah mula kehilanag kolagen. Tanda-tanda badan mula hilang kolagen :



Sambil menaip ni pun terasa takut tau. Yelah mana taknya, dengan cara hidup sekarang yang kurang sihat, di tambah lagi gaya pemakanan yang tak seimbang, sebelum usia tua lagi dah banyak badan kita kehilangan kolagen. Terutamanya jenis yang sangat sibuk bekerja dan tinggal di persekitaran kota yang banyak terdedah kepada pencemaran udara, air, radikal bebas dan stress dalam urusan harian. 

Tetapi jangan tambah stress dengan masalah ini, kerana kita berupaya untuk berusaha menambahbaik kolagen tubuh badan dengan cara paling selamat, semulajadi dan mudah! Alhamdulilah, sejak di perkenalkan dengan Collagen Power Shaklee, masalah-masalah kekurangan kolagen itu dapat diatasi sedikit demi sedikit.

Cara Merawat: Manfaat Collagen Powder Shaklee

Kolagen Shaklee merupakan suplimen kolagen yang unggul, tulen dan bermutu tinggi kerana di ekstrak daripada sisik ikan merah laut dalam yang sukar di di dapati dan jauh daripada pencemaran. Haa bukan calang-calang ekstrak ikan macam kolagen murah yang berlamabak di pasaran sekarang tau..Tujuh ramuan lain termasuklah biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophius, Vitamin C, dan Vitamin B.


1. Rambut
Menguatkan rambut dan membantu pertumbuhan semual dengan lebih sihat dan kuat

2. Kuku
Lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat

3. Kulit 
Kulit muka dan badan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit akan sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut.

4. Anti penuaan 
Menghilangkan kedutan dan garis-garis halus, mengecilkn liang-liang pori yang kelihatan

5. Tulang
Menguatkan tulang dan mengurangkan risiko tulang rapuh atau penyakit Osteoporosis

6. Sendi
Mengurangkan kesakitan pada otot dan sendi-sendi

7. Mata
Kolagen  membnatu kornea mata mengekalkan otot mata supaya kekal sihat dan anjal

8.Otak
Memastikan otak berada dalam keadaan sihat dengan cara membantu sel glya membekalkan nutrisi kepada otak.

Berapa Sanchet Sekotak?

Collagen Shaklee sangt berbeza dengan kolagen lain dipasaran.. Beratnya yang sangat rendah menjadikan sangat mudah diserap masuk oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit dengan berkesan. Sebab itulah di dalam 1 kotak terdapat 15 sachet sahaja memandangkan keberkesannya yang luar biasa cepat pada kebanyakkan orang. Jom kita lihat testimoni hebat hasi daripada pemakanan konsisten kolagen Shaklee.





Jadi jom dapatkan Collagen Powder Shaklee anda sekarang, dan anda akan layak menerima bimbingan cara makan yang paling berkesan serta konsultansi eksklusif daripada saya, sahabat kolagen sihat anda. Insha Allah.




CT ZAINAB (ID: 123 2536)
CALL/WASSAP : 019-555 7886
SAHABAT KOLAGEN SIHAT ANDA
PENGEDAR TERBAIK SHAKLEE MALAYSIA











Wednesday, 14 December 2016

5 Sebab Kenapa Kita Perlu Berjimat Cermat

Assalamualaikum. Selalunya bila dapat duit gaji, apa yang anda akan buat dahulu? Asingkan awal-awal duit untuk bayar komitmen atau berbelanja dahulu membeli barang yang di idam-idamkan selama ini? Saya yakin, ramai yang akan memilih option kedua, iaitu membeli barang keinginn dahulu. Betul? Hehe. Jika betul, nampaknya sudah tiba masanya anda perlu sedar bahawa anda sedang menjalani cara perbelanjaan yang kurang tepat dan berisiko. Gaji yang diperolehi haruslah di asingkan terlebih dahulu sekurang-kurangnya 10% dan baki yang tinggal boleh digunakan untuk bayar komitmen bulanan dan berbelanja dengan jimat. Saya kongsikan  5 sebab kenapa kita perlu berjimat cermat bermula daripada hari ini.




1. Tabung Kecemasan

Mula berjimat cermat amat penting sebagai persediaan tabung kecemasan kita kelak. Iya mungkin sekarang kita masih berada dalam keadaan sihat tetapi tiada siapa tahu kemungkinan yang  akan berlaku kepada kesihatan kita mahupun keluarga. Dengan berjimat cermat sekurang-kurangnya ia sebagai persediaan jika mana-mana ahli keluarga kita memerlukannya.

Kadang-kadang ada perkara yang tak terduga berlaku seperti kereta tiba-tiba rosak, sekurang-kurangnya kita dapat menghadapinya dengan tenang kerana punya simpanan kecemasan, tanpa perlu meminta daripada orang lain.

2. Simpanan Beli Aset

Sampai bila kita hendak terus menyewa rumah? Setiap kita mesti berimpian ingin mempunyai rumah idaman sendri terutama sekali bila ahli keluarga bertambah. Jadi mulalah berjimat cermat daripada sekarang dan menabung untuk menambah aset rumah sendiri. Dengan wang tersebut, bolehlah digunakan untuk membayar deposit rumah idaman, kalau tidak melopong sahajalah kita melihat orang lain membeli rumah sendiri dan kita sampai ke tua masih menyewa.

3. Mampu Berjalan Di Seluruh Bumi Allah

Sesungguhnya kita semua mampu berjalan di bumi Allah ini, cuma bezanya sejauh mana kita mampu pergi, adakah dalam negara atau hingga luar negara. Jauh perjalanan, luas pemandangan, bertambah kesyukuran kita pada Maha Esa. Orang berjaya juga meluangkan masanya berjalan melihat bumi Allah sambil mengambil iktibar daripadanya.

Saya sendiri menyimpan hasrat ingin melancong membawa keluarga ke Cappodocia, Turkey. Hasrat ini hanya akan tercapai jika saya mula berjimat cermat dalam menyimpan dan berusaha untuk menambah pendapatan daripada sekarang. Insha Allah..

4. Membantu Ibubapa

Sejauh mana pun kita telah berjaya, mereka inilah antara orang paling perlu dibahagiakan. Ketika ini ibubapa telah tua dan kudrat mereka juga terhad, sebagai anak, kitalah yang sepatutnya membantu dan menyenangkan mereka dengan pelbagai cara. Salah satunya dengan membiaya kos perubatan mereka, lengkapkan makan minum mereka, tunaikan hasrat mereka dan banyak lagi. Memberi kebahagian kepada ibu bapa akan menggadakan nikmat Allah kepada kita.


5. Kehidupan Yang Lebih Tenang

Beza hidup orang yang punya wang dengan tidak. Betul duit tak mampu menjamin kebahagiaan tetapi bahagiakah anda sekiranya tidak punya duit bahkan terpaksa meminjam daripada orang lain pulak? Saya yakin jawapannya TIDAK.

Orang yang mempunyai wang simpanan hasil berjimat cermat hidupnya lebih tenang kerana tidak perlu risau jika berlaku apa-apa kecemasan. Cara berfikir, cara hidup dan cara bertindak antara orang yang mempunyai
wang simpanan dengan orang yang tidak punya simpanan juga berbeza.

Jadi anda mahu berada dalam kategori yang mana? Bebas melakukan apa yang anda hajati atau terpaksa melihat sahaja orang lain menikmatinya kerana anda tidak mampu?

Pilihan di tangan anda. Tepuk dada tanya hati, kehidupan bagaimanakah yang aku mahu jalani?

Mulalah berjimat cermat daripada sekarang. Jika anda masih memberi alasan bahawa komitment terlalu banyak dan tidak mampu berjimat, maka jawapannya usahalah untuk tambah pendapatan. Bagaimana caranya? Anda boleh mencuba gaya saya menambah pendapatan dengan kKLIK link ini.  TAMBAH PENDAPATAN DISINI






Tuesday, 13 December 2016

7 Amalan Pembuka Rezeki Untuk Bisnes Maju

Asaalamualaikum.. Semua orang di dunia ini saya percaya pasti pernah mengalami saat menerima dugaan dalam hidup. Samada dari segi kewangan, bisnes, keluarga mahupun kerjaya. Hebanya sesorang iu bukan dinilai dengan banyaknya wang yang dimiliki tetapi kemampuannya untuk bangun semula setelah di duga dengan ujian. Allah beri ujian tanda Allah sayang dan tanda Dia lihat kita, kerana itulah perlu bersyukur walaupun sedang diuji. Percayalah kebahagian dan rezeki Allah itu tidak pernah salah alamat, jadikan 7 amalan ini sebagai pembuka rezeki untuk bisnes dan hidup yang maju serta berkat. Insha Allah..



#1. Solat Awal Waktu.

Kalau kita nak Allah jaga kita, maka perluah kita jaga apa yang Allah suruh dulu iaitu solat 5 waktu. Solat juga bukan hanya hanya sekadar cukup syarat, tetapi hendaklah cukup semua rukunnya dan pastikan kita sedaya upaya biasakan diri solat awal waktu. Benar, berkata memang mudah tapi untuk istiqamah solat awal waktu itu bukan mudah. Tetapi niatlah sentiasa agar Allah permudahkan usaha kita solat awal waktu. SElepas solat ambillah masa berdoa dan mintak bersungguh-sunguh pada Allah. Luahkan segala isi hati kita pada Nya, nescaya kita akan dapat rasakan ketenangan yang luar biasa sleepas itu.

#2. Banyakkan Istigfar.

Selepas soalt, luangkan sedikit masa untuk biasakan diri beristigfar kerana dengan istigfar, semoga Allah mengampunkan dosa-dosa yang menjadi penghalang rezeki sampai kepada kita.

Dalam satu riwayat dikatakan datang seseorang kepada Imam Hasan al-Basri r.a. mengadu tentang tanahnya yang tidak subur lalu jawab Hasan al-Basri, "BERISTIGHFARAH".
Datang pula yang ain mengadu kemiskinan, jawab beliau'BERISTIGFARLAH"
Datang pula yang lain minta agar doanya direzekikan seorang anak, jawb beiau. "BERISTIGFARLAH"Lalu di tanya mengapa semua jawapannya sama sedangkan persoalan yang berbeza. Kata Imam Hasan al Basri, "Ini bukan pendapatku, ini Nabi Nuh a.s yang sebut.."

#3. Zikir Ya Wahab

Ya Wahab bernakna Allah Maha Memberi. Selalulah basahkan mulut dengan zikir ini ketika lepas solat, kemas rumah, memasak atau pun ketika bersantai. Ini adalah zikir ajaib buat kita umat islam. Memuji llahh sesungguhnya membuka pintu rezeki kita lebih luas

#4. Surah Waqiah

Amalkan bacaan surat Waqiah terutama sekali pada setiap malam Jumaat ataupun paling baik pada setiap malam. Dr Harun Din juga menyarankan bacaan surah ini setiap malam jumaat, Insha Allah pintu rezeki dibuka lebih luas untuk kita semua

#5. Berbuat baik pada ibubapa

Syirga iti di bawah tapk kaki ibu. Jadi kalau nak syurga dan mahu hidup senang dan tenang, Makanya kenalah jagaa hubungan dengan ibubpa kita ini. Jika ada impian atau target, cuba bagitahu pada ibu kita dn minta restu serta doanya, Insha Allah berkat rezeki kita peroeh nanti..

#6. Bersedekah

Lebih banyak kita  memberi , maka lebih banyak kita akan dapat. Itu janji Allah pada orang yang ikhlas memberi kerana Allah. Teringat saya cerita usahawan melayu yang berjaya dengan produk Fellina, ceritanya beliau pernah dengan selamber sedekahkan semua hasil jualannya pada malam itu, dan ajaibnya pada hri berikutnya, jualan butiknya meningkat berkali ganda daripada sebelumnya. Masha Allahh lihatlah betapi berkuasanya Allah dalam memberi ganjaran pada hamba-hambanNya,

#7. Usaha, Usaha, Usaha

Ya usaha! Tawakal tanpa usaha ibarat tanam pokok tanpa menyiram air padanya. Kita ni, Allah kurniakan lengkap anggota badan dan otak ynag pintar, maka gunakanah kudrat yang ada untuk berusaha hingga tercapai apa yang dihajati. Dan seeloknya berpagi-paganlah dalam berkerja. Maksudnya bangun dan keluarlah mencari rezeki pada awal pagi.


Jujurnya saya juga masih lagi menjaga point-point di atas sebaik mungkin, kerana saya percaya jika kita jaga hubungan dengan Allah, maka Allah akan menjaga dan menbantu menyenangkan segala urusan kita. saya ada perkongsian magik lagi hebat yang ingin dikongsikan bersama anda. Bagaimana ibu beranak 6 ini, Allah kurniakan magik rezeki hingga berjaya closed sales jualan vitamin pada 1 malam sebanyak RM10,000! YA RM10.000 hanya dalam 1 malam, ketika orang lain rasa dia sudah tidak punya harpan, tetapi ibu ini tetap yakin dan meletakkan 200% pergantungannya pada Allah. Subahanallah Maha Baiknya Allah itu yang mampu memberikan apa sahaja nikmat buat hamba-hambanya yang tawaka dan berusaha. SEmoga cerita ini menjadi inspirasi buat saya dan anda yang membacanya.. Baca cerita penuhnya  DISINI  Semoga kita tidak pernah berputus asa dengan nikmat Allah.












Saturday, 10 December 2016

Bisnes Online Shaklee Tambah Pendapatan

Assalamualaikum.. Zaman sekarang memang mancabar. Kelembapan ekonomi seluruh dunia turut memberi kesan kepada sektor pekerjaan di Malaysia. Banyak syarikat yang mengambil langkah berjimat-cermat, termasuklah mengurangkan pengambilan pekerja baru di syarikat mereka. Ini memberi kesan pada graduasi universiti yang baru hendak mulakan hidup. Sebab itulah graduasi hari ini perlu lebih bijak supaya boleh 'survive' dalam keadaan ekonomi tiada jaminan ini. Cara terbaik adalah dengan menjalankan bisnes sama ada secara part time mahupun fulltime.


BACA DISINI 5 sebab mengapa kita perlu mula berbisnes online daripada sekarang.

Bisnes apa yang boleh kita mulakan? Nasihat saya carilah bisnes yang tidak memakan modal tinggi sebagai permulaan dan mempunyai group bimbingan dan mentor yang terbukti berjaya. Saya memilih Shaklee sebagai bisnes penyelamat ekonomi saya hari ini. Alhamdulilah.. hingga hari ini walaupun bergelar suri rumah, tetapi saya berjaya menjana pendapat sendiri hanya dengan bekerja dari rumah sambil menjaga anak kecil.

Jujurnya apa-apa bisnes pun bukan mudah untuk kita sampai ke tahap yang tinggi, tetapi Alhamdulilah dengan sokongan team SuperStar Shaklee, saya telah berjaya berdiri teguh hingga hari ini.

Melalui Shaklee, saya bukan sahaja dapat menjana pendapatan bulanan tetapi dapat upgrade ilmu berkaitan bidang kesihatan, nutrisi, bisnes dan juga motivasi diri. Adalah sangat penting untuk pemula bisnes seperti kita untuk berada di dalam team yang kukuh dan sentiasa berkongsi ilmu.

Jadi pada rakan-rakan yang masih mencari pekerjaan dan ingin belajar mula berbisnes, segeralah hubungi saya untuk sama-sama menempuh arus dasyar ekonomi hari ini.

019-555 7886
019-555 7886
019-555 7886

Atau anda bolej terus KLIK DISINI untuk terus daftar.

Thursday, 8 December 2016

Cara Dapatkan Kulit Cantik Semulajadi Dengan ESP Shaklee

Assalamualaikum. Suka pulak belek muka dalam cermin sekarang ni, sambil cakap, "mirror mirror on the wall, who is the pretiest among all?" Sekali cermin tu terus paparkan muka ceq ct. Apa lagi melompat gumbira heyhey la ceq ct. HAR HAR HAR. Ok berangan! Ceq ct tiada rahsia besar pun dalam mengekalkan kemulusan kulit selain daripada konsisten minum ESP Shaklee agar kulit cantik secara semulajadi. Tudiaa statement!

Macam mana ESP Shaklee bantu kulit ceq ct mulus, tulus dan kudus? Mai sini ceq nak cerita satu satu.. Kalau nak kulit cantik, rajin-rajin sikit baca sampai habis ok.

ESP adalah makanan tambahan (suplimen) protein yang diperbuat daripada soya tepilih dan berkualiti. Maksudnya, soya ESP :

✔ non-GMO (non genetically modified organism), genetik semulajadi soya tak di ubah apa-apa berbanding soya lain dipasaran yang kebanyakkannya di basuh dengan alkohol!

✔di proses pada kadar suhu yang rendah supaya protein soyanya tidak rosak

✔kandungan Indeks Glisemik (GI) adalah sangat rendah iaitu 39, maksudnya orang kencing manis pun boleh minum

✔ setiap 1 tin ESP mengandungi 30kg kacang soya berkualiti

✔mengandungi 9 asid amino yang badan tak dapat hasilkan, 5 sumber vitamin dan 5 sumber mineral

✔rendah lemak, rendah kolesterol, tiada uric asid dan sangat mudah diserap tubuh badan

✔satu hidangan bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, dan 12x ganda susu. Peh kalau tak minum ESP larat ke nak makan semua tu supaya badan cukup protein? Ceq surrender!

Protein dan Kulit Cantik.


ESP minuman protein yang lengkap dengan kesemua 20 asid amino yang diperlukan oleh badan. Protein sangat penting dalam membentuk tisu dan organ dalam badan, termasuklah tisu dan sel kulit muka kita. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan pada sistem imun, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, hilang kepejalan otot, perubahan warna rambut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya fungsi organ gagal berfungsi dengan baik sehingga boleh bawa kepada kematian.

Begitu juga dengan kepentingan protein pada kulit muka dan seluruh badan kita. Kurang protein maknanya kuranglah penghasilan kolagen semulajadi kulit makanya kulit menjadi tua sebelum usia..

ESP Shaklee dan Kulit Cantik

Sebab itulah ceq ct selalu ingatkan betapa pentingnya badan kita cukup protein agar wajah kita pun nampak awet muda. Cara mudah nak pastikan bekalan protein adalah dengan minum ESP setiap hari, paling baik sebelum sarapan kerana ESP Shaklee membantu dalam mengekalkan:

🌷 Awet muda : membantu dalam membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

🌷Kulit remaja : merangsang semula pembentukan kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan menghilangkan parut.

Jadi inilah antara rahsia muka ceq ct dah tersangat jarang disinggah jerawat lagi. Parut-parut jerawat pun dah hilang. Yela sebab kulit muka dapat protein secukupnya untuk pembentukan sel baru yang lebih sihat.

Penting ke kulit muka yang bersih dan nampak awet muda? Pada ceq ct mestilah penting kerana kulit muka yang sihat juga merupakan satu nikmat.. dan ia juga bantu membina keyakinan diri ceq ct.

Kalau hangpa pun nak kulit yang sihat tanpa perlu tepek macam-macam skincare yang berlungguk di pasaran sekarang, yang entah apa bahan yang digunakan kita pun tak tahu, ceq ct sarankan lebih baik hangpa semua minum saja ESP setiap hari dengan konsisten. Insha Allah dapatlah kulit yang mulus.

Macam mana nak dapatkan ESP dengan harga kasih sayang? Nak juga konsultansi percuma? Nak resepi ESP yang sedap nyum nyumm??

Cepat wasap ceq ct ya..



 CALL/WASSUP 019-555 7886



CALL/WASSUP 019-555 7886

Wednesday, 7 December 2016

Cara Saya Buat Bisnes Shaklee Secara Online Melalui Handphone

Assalamuaaikum. Ingat tak bila kali terakhir anda nampak pelbagai jenis iklan bisnes di handphone anda? Saya yakin tak sampai 5 minit lepas pun anda masih nampak bermacam-macam jenis bisnes bersesak lalu dalam newsfeed Facebook anda, betul? Itulah kuasa dan kegilaan kita pada bisnes online melalui medium Facebook dan Instagram. Tapi untuk akses pada saluran tersebut mstilah ada handphone yang canggih sikit kan.. Zaman sekarang memang semua orang sudah mampu atau 'terpaksa' mampu untuk memiliki satu handphone yang canggih yang membolehkan mereka akses kepada dunia maya. Daripada hnaya menjadi pemerhati atau pembeli online sahaja, saya rasa lebih baik kita juga rebut peluangg untuk menjadi usahawan online, boleh sambil-sambil tambah pendapatan. Jadi hari ini saya nak share cara saya buat bisnes Shaklee secara online melalui handphone pilihan hati. Gituu...

Sebelum join Shaklee lagi saya memang dah berangan-angan nak ada satu handphone canggih yang mengikut peredaran zaman, khususnya yang punya aplikasi kamera yang cantik! Sebabnya, memang niat saya mahu berniaga secara online dan mempunyai handphone yang sesuai adalah sangat penting bagi saya. Jadi bermulalah misi mengumpul duit bagi mendapatkan handphone idaman. Masa tu yang tengah hot adalah Iphone 6 dan Iphone 6Plus. Dan Juga Samsung Note 5 juga tengah meletop masa tu.  Dalam hati memang dah target nak rembat Iphone 6Plus masa tu, jadi gigih la kita ni pun kumpul duit, ikat perut. Nak-nak lagi masa tu dah bergelar surirumah berijazah yang cemerlang lagi terbilang. HAHAHA. lagiah gigih kumpul duit belanja sikit-sikit.

Bila cukup saja duit, suami bawa saya ke kedai handphone, masa tu kami masih tinggal di Langkawi. Untuk pengetahuan semua, harga handphone di Langkawi lebih murah berbanding di tanah besar tau! Untung siapa beli di Langkawi sebab tiada GST. Disebabkan suami saya ni 'kaki' handphone, jadi dia mencadangkan saya membeli Samsung Note 5, sesuai dengan tujuan saya yang ingin berbisnes. 
Alhamdulilah pilihan saya memang tdak salah!


5 Ciri-ciri Note 5 yang super ohsem untuk saya sebagai peniaga bisnes Shaklee online :

1. Reka bentuk yang premium
Galaxy Note 5 yang anggun ini diperbuat daripada kaca dan logam yang bermutu tinggi. Badannya yang nipis dan melengkung membolehkan peranti ini digengan sebelah tangan sahaja. Note 5 hadir dengan warna perang keemasan (gold), kelabu, hitam dan putih. SEmestinya perang keemasan menjadi pilihan saya!

2. Paparan Skrin yang sangat ohsem
Menampilkan paparan 5.7 inch Quad HD Suoer AMOLED dengan penonjolan imej warna seoah-olah hidup yang sangat ohsem Ciri-ciri video yang menarik seperti 'Steady Video' untuk menstabilkan rakaman video, 'Video Collage Mode', membolehkan anda merakam dan menyunting klip video dengan pelbagai efek serta rakaman video dalam format 4K (UHD)

3. Kamera yang unggul
Dilengkapi dua kamera yang canggih iaitu kamera depan 5 mega-pixel dan kamera belakang 16 mega-pixel, konfem tak jemu ambil gambar mahupun selfie. Gambar-gambar poster produk Shaklee juga konfem cantik dengan kamera Note 5.

4. Senjata S Pen
S pen yang halus dan praktikal umpama tarikan terbesar Note 5. Mempunyai kebolehan untuk meningkatkan produktiviti rutin bisnes saya dengan memudahkan saya mencatat nota walaupun hanya di atas skrin hitam dengan serta-merta, tanpa perlu membuka atau 'unlock' Note 5!

5. Aksesori yang mengamcam
Samsung Note 5 juga hadir dengan pelbagai aksesori yang mengancam, jadi bolehlah penggemar aksesori ni buat koleksi. Tetapi macam saya sendiri, saya lebih suka sesuatu yang lebiih mudah dan praktikal daripada aksesori yang teralu fancy. Sebab itu Note 5 saya nampak simple saje tapi memang tiptop dia buat kerja! :D

*Pemilihan ciri-ciri Samsung Galaxy Note 5 diperoleh daripada SINI

Jadi pada anda yang masih tercari-cari handphone yang berbalaoi harga dengan kualitiny, maka Samsung Galaxy Note 5 adalah antara handphone yang anda boleh pertimbangkan. Dengan ciri-ciri hebat, hndphone ini sangat banyak membantu dalam urusan bisnes Shaklee online saya. 


Ct Zainab (ID: 1232536)
Pengedar Shaklee Jitra & Alor Setar
019-5557886










Tuesday, 6 December 2016

Kedai Shaklee Untuk Bisnes Online Shaklee Saya

Assalamualaikum.. Salam sayang buat semua pembaca blog ini dan customer Shaklee kesayangan saya. Entry kali ini saya nak share di mana anda boleh dapakan vitamin-vitamin Shaklee berserta konsultasi percuma daripada saya.. Eksklusif untuk  anda yang membeli mana-mana vitamin Shaklee dengan saya dan juga pada anda yang belum pernah membeli tetapi berminat nak cuba kehebatan vitamin ini. Untuk pengetahuan anda, saya merupakan Pengedar Shaklee yang juga pengguna tegar Viamin Shaklee sendiri bermula daripada hamil hinggalah sekarang. Saya juga mendapat bimbingan daripada nutritionist dan pakar Shaklee sendiri berkaitan ilmu-ilmu nutrisi dan kesihatan secara mendalam. Saya adalah pengedar Shaklee yang sangat pakar dan berpengalaman dalam Set Hamil, Berpantang dan Menyusu Shaklee. Selain itu saya juga mempunyai ilmu dalam bidang kesihatan lain seperti Detox, Set Cantik, Set Kurus, Darah Tinggi, Kanser, Gout, dan Merancang Kehamilan dengan vitamin Shaklee. Insha Allah saya bantu anda ikhiar unuk sihat secara semulajadi dengan rangkaian viamin Shaklee.. Di bawah ini adalah rujukan Kedai Shaklee Untuk Bisnes Online Shaklee Saya. Klik untuk follow ya! Banyak perkongsian manfaat yang boleh dimanfaatkan bersama..


1. Blog ini merupakan Kedai Vitamin Shaklee saya yang utama. Anda boleh membaca pelbagai perkongsian tenang isu-isu kesihaan, cara daftar ahli Shaklee online, dan pelbagai tips kesihatan. Jika anda juga mempunyai bog, jangan lupa tinggalkan link di kotak komen supaya kita bolehlah berkawan :)


Klik sini untuk Blog saya: Pengedar Shaklee Jitra & Alor Setar

2. Jika anda seorang yang aktif di Facebook, saya jemput anda melawat kedai Shaklee online saya di sini Pengedar Shaklee Jitra & Alor Setar 019-5557886

3. Ini pula khas untuk anda ibubapa yang perlukan bimbingan dan pelbagai tips berkenaan kehamilan, berpantang dan menyusu, boeh follow saya di sini Hamil Berpantang & Menyusu Tanpa Stress

4. Kalau anda Instagramer tegar, jom lawat kedai online Shaklee saja disini Pengedar Shaklee Jitra & Alor Setar

5. Paaaling penting jom kita jadi kawan di FB Personl saya. Sebab disini sahaja ada banyak tips saya kongsikan setiap hari. Add saya disini ya Pengedar Shaklee Jitra & Alor Setar


Mudahkan sekarang? Sambil pegang handphone sambil-sambil boleh order viamin terbaik dunia secara online je.. Kalau nak konsulansi aau nak beli direct terus, jom CALL/ WASSAP saya di talian 019-5557886. Saya akan cuba untuk reply sepantas mungkin! :D

CT ZAINAB  (ID 1232536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886



Monday, 5 December 2016

MY BIG WHY : Kenapa Saya Kena Buat Bisnes Shaklee Sampai Berjaya

Assalamualaikum.. Saya percaya bahawa setiap orang yang berbisnes, buka semata-mata sekadar suka-seka isi masa lapang. Bukan sebab boring tak tau nak buat apa. Sebab kalau itulah sebabnya pasti dia tak akan bertahan dalam bisnes. Begiti juga saya di dalam Shaklee, sapa punya BIG WHY atau sebab kenapa saya kena buat bisnes Shaklee ini sampai berjaya dapat pendapatan 6 angka sebulan.


1. Saya nak beli rumah banglo saya sendiri! Memang macam cliche kan, tapi jujurlah siapa yang tak mahu ada rumah sendiri, betul? nak-nak lagi zaman sekarang harga properties yang menggila mahal dan kadar sewa yang semakin naik saban tahun. Saya dapat bayangkan rumah banglo dua tingkat saya yang mempunyai lima bilik, salah satunya SOHO saya, dapur yang punya peralatan memasak yang canggih, ruang makan yang besar sebab keluarga saya suka berkumpul makan beramai-ramai, dan laman luar yang sangat luas yang siap boleh pasang gazebo dan buat altivit bbq. Wahh bunga-bunga hati bila terbayang. Hehe. Impian dimulakan dengan angan-angan yang direalisasikan melalui usaha berterusan. Insha Allah..

2. Saya nak ada Financial Freedom! Saya nak ada simpanan sendiri berjumlah 1 juta dalam akaun. Memang tidak mustahil jika anda berbisnes, sebab saya sendiri telah berjumpa dengan orang-orang berjaya sebegini. Kesungguhan mereka membuktikan tiada apa yang mustahil untuk dikecapi.

3. Saya berniat untuk sponser umrah kedua ibubapa dan ibubapa mertua saya dengan pakej umrah 6 bintang Shaklee. Haa jangan main-main 6 bintang tau. Semua di tanggung, fasiliti 6 bintang, makanan yang super sedap, umrah dengab tenang dan selesa, itulah hadiah Shaklee buat leadernya yang berjaya capai target. Insha Allah sayalah salah satu leader itu pada tahun 2017 nanti. 💪💪

4. Kesihatan merupakan nikmat yang paling saya syukuri. Ibu dan ayah mertua saya kedua-duannya mengidap kencing manis dan mereka punya ubat penuh satu beg tau. Sedih rasa setiap kali tengok mereka makan ubat yang banyak tu. Terbayang buah pinggang mereka yangvterpaksa bekerja keras untuk cuci kesan-kesan ubat itu.. Saya tertekad untuk menghadiahkan Vivix setiap bulan pafa mereka dan setiap keluarga saya agar kesihatan mereka lebih baik dan hidup bebas tanpa penyakit. Insha Allah..

5. Saya juga punya impian bahawa suatu hari nanti saya mampu membuka bisnes sendiri di dalam bidang kesihatan dan kecantikan.. Senang cerita saya punya SPA sendiri. hehe..

Kenapa kita perli ada impian dan tulis impian kita itu? Supaya impian lita itu tertanam di dalam minda bawah sedar kita dan menjadikan seluruh anggota badan kita bergerak dan bertindak untuk mencapai imoian tersebut! Ajaibkan kebolehan badan kita? Gunakanlah nilamat kesempurnaan akal, hati dan tubuh badan yang Allah berikan ini sebaiknya.. Usaha dan capailah impianmu... Insha Allah..

Friday, 2 December 2016

Vitamin Shaklee : Suplemen Wajib Ada Masa Travel

Assalamualaikum.. Cuti sekolah ni mesti semua family dah merancang Cuti-Cuti Malaysia kan? Wah syiokkk lerrr.. Dalam bercuti ni kena beringat jugak, sebab sekarang ni musim hujan, jadi mudah terkena sakit demam, selsema dan batuk. Kalau saya sebelum mula travel ke mana-mana, memang wajiblah sediakan first aid kit famili. Ini saya kongsikan Vitamin Shaklee sebagai suplemen wajib ada masa travel, tidak kira dekat atau jauh.



VITAMIN C. Ini adalah yang paling utama. Sebab vitamin C ini membantu menjaga sistem imuniti badan. Ia membantu penghasian sel darah merah yang lebih sihat sekaligus mengoptimumkan fungsi sel darah putih dengan lebih baik. Saya kalau rasa badan tak berapa best je, laju saya telan Vitamin C. Alhamdulilah daripada nak demam, terus tak jadi demam.. Kan mencegah itu lebih baik daripada mengubati. Vitamin C juga membantu mencantikkan kulit tau.. Haa sebab tu la sekarang muka saya sangat jarang tumbuh jerawat! 

ESP. Inilah dia energy booster dan milk booster kegemaran saya. Dah la sedap, macam addicted pulak nak minum selalu.. Selalunya waktu travel, saya letakkan siap-siap dalam tuppaware  kecil, jadi tak ada la gigih sangat angkut tong ESP tu kehulur kehilir. Jimat ruang. HEHE.. ESP ni sangat bagus untuk ibu yang nak susu meriah, dan kekal bertenaga sepanjang hari. ESP juga bantu membina kolagen agar kulit muka dan badan lebih cantik gebu gebassss !

ALFAFA. Saya wajib bawa Alfafa sebab ia membantu susu saya kekal meriah untuk Adam Daniyal. Gabungan ESP dan Alfafa menjadi suplemen milk booster terbaik bagi saya! Kalau rasa-rasa haritu makan terlebih banyak, tak payah risau takut gemuk, telan je Alfafa. Sebab Alfafa bantu nyahkan segala lelemak dan toksin daripada badan. Tu la rahsia saya maintain berat badan. hehe

OMEGA. Tak lengkap hidup rasanya tanpa Omega. Huhu. Omega ini bukan semata-mata untuk saya saja tapi juga penting untuk Adam Daniyal. Ia bantu perkembangan otak dengan lebih baik tau. Anak bijak ibu pula lebih fokus. Lemak kolestrol yang dibuang Alfafa tadi tu sebenanarnya kerja Omegalah yang bakarkan lemak-lemak tu dulu. jadi Omega dan Alfafa ni umpama pelengkap vitamin kurus saya. Gituu...

NUTRIFERON. Ini pula perisai wajib pada family saya terutamanya buat Adam Daniyal. Nampak macam dia nak ada simptom demam, batuk atau selsema, terus saya makan Nutriferon. Insha Allah cepat saja dia pulih. Nutriferon membantu mempertingkatkan sistem imuniti badan agar mampu melawan virus dan mencegah influenza. Sejak ada Nutriferon, memang tiada lagi istilah Panadol dalam rumah saya. Alhamdulilah..

Anda ada first aid kit family semasa travel? Jom la share di sini. Kalau belum ada wasap saya untuk dapatkan vitamin first aid kit anda sekarang juga!  :)


CT ZAINAB (ID :1232536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886

Thursday, 1 December 2016

5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Daripada Mentor Bisnes Saya

Assalamualaikum.. Rupa-rupanya siapa yang serius nak berbisnes Shaklee ini kerjanya bukan main-main tau. Huhu. Sangat banyak benda yang saya kena catch up untuk jadi seorang leader Shaklee yang terbaik supaya boleh attend customer dengan bagus. Alhamdulilah master/guru saya, Master Siti Salwa (mami Salwa) dalam team Superstar memang seorang yang mempunyai ilmu dalam bidang nutrisi, seorang pakar laktasi, juga seorang internet marketer yang sangat mahir dalam dunia bisnes online mahupun offline. Bayangkan setiap hari mesti ada ilmu baru yang dikongsi dan aktiviti refresh ilmu terdahulu supaya kami tidak lupa. Sebab tu la kalau rasa macam nak give up bisnes Shaklee, komfem tak akan jadi punya. HAHA. Sebab selalu 'panas bontot' dengan macam -macam sharing ilmu, kata-kata semangat dan kejayaan yang 'terpaksa' saya terima hingga membuatkan saya lebih bersemangat untuk membantu lebih ramai orang sihat melalui vitamin Shaklee. Saya ingin berkongsi antara kelas-kelas yang menambah ilmu saya dalam bisnes ini dan yang buat saya sangat seronok belajar! Ini adalah 5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Daripada Mentor Bisnes Saya.



#1. MS2000

Inilah kelas online pertama saya masa mula-mula decide nak buat bisnes Shaklee. Kelas ini berkongsi tentang bagaimana cara nak mula bisnes Shaklee hingga mendapat bonus RM2000. Selepas dengar kelas ini berderu-deru idea masuk tau!

#2. Rahsia Ajaib Jutawan Shaklee

Ini adalah kelas offline pertama yang saya attend. Masa tu mami Salwa buat tour ke Utara untuk jumpa anak-anak bisnes di sini. Bertempat di Branch Shaklee di Penang, mami Salwa berkongsi bagaimana seorang surirumah yang biasa-biasa saja tetapi boleh buat bisnes Shaklee hingga bergelar jutawan dengan hanya sharing di media sosial sahaja. Memang power kelas ni sebab banyak rahsia untuk berjaya terbongkar! haha. Dan kelas yang face to face dengan guru auranya tu lain macam sikit.

#3. Kelas Teknik FB 6 Angka

Ini kelas yang dibuat secara online tentang bagaimana cara untuk kita bina kredibiliti dan self branding sebagai pengedar Shaklee yang bagus tanpa perlu keluarkan kos berbayar di FB. Dan melalui kelas inilah saya berjaya membuat jualan dan mengenali ramai pelanggan yang bertukar menjadi sahabat saya..

#4. Kelas Teknik Blog 7 Angka

Inilah kelas yang saya sangat nanti-nantikan dulu. Sampai sekarang pun saya masih merujuk video daripada kelas ini tau. Kelas ini tentang bagaimana nak buat dan menulis di blog sehingga menjadi medium sale masuk setiap hari umpama pokok yang berbuah lebat! Gitu.. Hasil daripada kelas inilah wujudnya blog saya iaitu zamsyahzainab.blogspot.com yang sedang anda baca ini.. huhu

#5. Kelas Teknik Close Sales Power

Ini juga kelas favourite saya! Kelas ini mami Salwa ajar bagaimana nak buat sales dengan teknik panggilan magik dan menggunakan lampu-lampu ajaib. Haa macan suspen aje kan. Jangan risau ini tiada kaitan dengan amalan pukau jampi serapah. HAHAHA. Tapi memang sangat best sebab ilmu ni memang hanya akan dapat melalui famili SuperStar sahaja. Asbab ilmu daripada kelas ini jugalah sale saya naik mencanak-canak. Alhamdulilah..

Kalau nak senaraikan memang ada lagi banyak kelas ilmu yang belum saya hadiri. Tapi yang saya dah join ni pun tak larat nak apply dah ilmu nya, terlalu banyak! Ini juga membuatkan saya sedar betapa sayangnya Allah pada saya kerana masih bagi saya ilmu untuk upgrade diri saya.. Kebanyakkan kelas adalah Online. Ya jadi saya tak perlu turun KL dan semua adik beradik daripada seluruh Malaysia boleh akses dengan kelas-kelas ini. Ilmu dihujung jari !

Saya sangat sangat berharap saya juga akan mampu berkongsi ilmu-ilmu ini kepada sahabat dan anak-anak bisnes Shaklee saya supaya mereka juga nampu mejana pendapat hingga 5 angka walaupun sekadar bisnes daripada rumah. Segalanya pasti boleh dengan ilmu, guru dan tindakan yang betul. Saya sangat mengalu-alukan anda untuk bersama saya dalam bisnes Shaklee ini jika anda juga berniat mahu menjadi insan luarbiasa hebat rohani dan jasmani serta mahu membina pendapatan sendiri tanpa perlu kedai, modal ratus-ratus atau simpan stok.

SHAKLEE adalah tentang menambah nilai dalam hidup kita dan orang lain melalui gaya hidup dan pemakanan yang sihat. Percayalah jika anda sudah mengenali Shaklee dan keluarga SuperStarShaklee anda akan bangun dan terus berlari hingga berjaya capai apa yang anda hajati. Insha Allah..


SITI ZAINAB (ID: 1232536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886

Wednesday, 30 November 2016

7 Kelebihan Beli Shaklee dan Daftar Ahli Shaklee Dengan Saya Dari Group SuperStarShaklee

Assalamualaikum.. Saya Siti Zainab pengedar Shaklee di Malaysia. Sedia untuk COD di kawasan Jitra khususnya Bandar Darul Aman dan sekitarnya, Alor Setar dan Langkawi. Tetapi sekiranya anda berada luar dari kawasan yang saya nyatakan, jangan risau, anda masih boleh beli Shaklee online dengan saya dan saya akan terus poskan (ke seluruh Malaysia) hingga sampai kepada anda dengan selamat. Memang banyak pengedar Shaklee yang lain, tetapi tidak akan sama dengan Siti Zainab nan seorang. Gituu.. hihi. Jom saya cerita 7 Kelebihan Beli Shaklee dan Daftar Ahli Shaklee Dengan Saya Dari Group SuperStarShaklee. Selamat berkenalan dengan gembira! 😍


#1. Pengalaman Lebih 20 Tahun Makan Vitamin Shaklee

Haaa tudiaa.. mana nak dapat Shaklee Independent Distributor (SID) macam ni? Hehe. Walupun saya tak sampai 20 tahun tetapi di dalam team SuperStarShaklee, ada yang mempunyai 20 tahun pengalaman makan vitamin shaklee dan mendapat hasil yang positif daripadanya. Boleh kata setiap vitamin Shaklee itu kami pernah makan dan tahu bagaimana kesan dan manfaatnya. Sebab itulah kami mampu memberi konsultansi terbaik kepada anda supaya anda juga mendapat hasil yang terbaik untuk kesihatan diri dan keluarga. Insha Allah dengan izin Nya..

#2. Akses terus dengan Nutritionist Shaklee

Ya membeli Shaklee dan mendaftar ahli Shaklee dengan saya bermakna anda layak mendapat akses untuk bertanya sebarang isu terus kepada Nutritionist Shaklee. Pakar Nutrisi kata orang utagha. hehe. Anda tak perlu tunggu dan melalui banyak protokol yang memakan masa hanya untuk mendapatkan nasihat berkaitan kesihatan atau pemakanan vitamin anda. Semuanya boleh tanya dan mendapat bimbingan terus daripada nitritionist. Haa untung ke bertuah? hihi

#3. Informasi yang Tepat dan Cara Makan Paling Berkesan

Kebanyakkan SID hanya pandai menjual vitamin tetapi tidak menerangkan cara makan yang betul sampaikan pelanggan tak dapat kesan positif yang sepatutnya. Paling teruk mereka hanya membuta tuli bagi cara makan vitamin ikut blog-blog orang di internet. Salah ye cara tu. Sebab lain orang lain isu kesihatannya jadi cara makannya adalah berbeza. Ramai pelanggan sebelum ini membeli dengan SID lain tetapi datang untuk rujuk saya cara makan yang betul.. Untuk pengetahuan anda, adalah menjadi kesalahan dalam undang-undang bisnes Shaklee untuk hal demikian. Sebab takut ada isu cross-line, maksudnya kita rampas customer SID lain. Padahal customer tu yang datang cari kita.. Jika anda membeli dengan saya, Insha Allah saya akan pastikan  anda mendapat bimbingan cara makan sebetulnya hingga mendapat hasil yang anda mahu. Kerana saya bukan jadi pengedar Shaklee untuk menjual semata-mata tetapi dengan niat utama supaya lebih ramai pelanggan saya sihat dan hidup lebih gembira dengan amalan pemakanan vitamin yang betul.


#4. Pakar Penyusuan, Pakar Set Hamil dan Berpantang, Pakar Detox


Wah terernya saya! Semuaa benda saya pakar tau! Haha.. Sebenarnya  dalam team SuperStarShaklee, kami mempunyai pakar penyusuan yang bertauliah sejak tahun 2007 lagi. Kata orang aloqstaq, Lactation Consultant. Gituu... Kami juga ada ibu-ibu yang pakar dan merasai sendiri pengalaman menggunakan set hamil dan bersalin Shaklee, termasuklah saya sendiri. Ini sangat sesuai jika anda berminat untuk cuba Set Bersalin Shaklee, rujuk panduan bersalin seperti panduan bersalin ibu pertama kali berpantang, panduan berpantang sendiri, menu-menu dan masakan berpantang sihat, dan banyak lagi. Kami berkongsi bukan semata-mata daripada ilmu formal tetapi juga dari pengalaman sendiri. Jika masalah anda selain daripada isu hamil, berpantang, menyusu, jangan risau kami ada Pakar Detox yang bertauliah dan berpengalaman! Segala rujukan dan bimbingan lengkap ada di sini untuk anda.



#5. Kumpulan Sokongan dan Group yang Aktif


Pernah tak anda masuk group bisnes tetapi groupnya macam senduu aje.. sedih kan? Rasa macam, eh aku terpedaya sudah! Haha. Saya pernah berada dalam situasi yang sama sehinggalah Allah temukan saya dengan Team SuperStarShaklee. Team yang aktif dan fresh dengan informasi tentang produk Shaklee dan bisnes Shaklee juga, sangat sesuai untuk yang nak daftar ahli Shaklee, untuk makan sendiri dan juga untuk yang nak buat Bisnes Shaklee Online mahupun Offline.

Support daripada master, leader dan pakar-pakar dalam group ini, Masha Allah memang sangat hebat dan positif. Sampaikan saya rasa kalau saya tengah down, famili SuperStarShaklee inilah antara faktor  saya bangkit semula.. Saya lebih mengenali diri dan menghargai sekeliling dan jelas dengan matlamat hidup selepas berada bersama famili ini. Tak dapat saya gambarkan tetapi anda boleh merasainya sendiri jika anda berada di dalam team ini. Insha Allah..



#6. COD di Jitra, Alor Setar, Canglun, Langkawi


Boleh COD segera ke kawasan Jitra, Alor Setar, Canglun dan Langkawi. Jika anda berada di kawasan berkenaan Insha Allah saya bersedia COD vitamin anda mengikut masa yang dipersetujui kita berdua. Mudahkan? Anda tak perlu tunggu lama..


#7. POS ke Seluruh Malaysia

Jika anda berada di luar kawasan COD yang dinyatakan, janhan risau saya akan bantu hantarkan vitamin anda dengan POS ke seluruh Malaysia termasuklah Sabah dan Sarawak. Team kami juga berpengalaman menguruskan pos hingga ke luar negara tau! Janji pelanggan kesayangan dapat vitamin mereka. Insha Allah..

Saya kira cukuplah 7 kelebihan yang akan anda dapat sekiranya membeli Shaklee atau mendaftar jadi ahli Shaklee dengan saya. Hubungan kita bukan sekadar pelanggan dan penjual tetapi anda juga menjadi sahabat saya selamanya.. Insha Allah.. 😁





Tuesday, 29 November 2016

5 Tips Menaikkan Semangat Bila Ada Ujian Dalam Hidup Atau Bisnes


Asaalamualaikum.. Hari ini hari closing sale Shaklee untuk bulan ini. Dupdap dupdap pulak hati kita. Mana taknya, point masih jauh daripada target awal bulan. Berkejar juga sebenarnya daripada 3 hari lepas follow up customer yang bertanya. Sesungguhnya kita manusia hanya mampu berusaha dan bertawakal, selebihnya serahkan lah kepada Allah.. Kalau masih tak dapat apa yang kita usahakan janganlah pulak kita putus asa, yakinlah ada sebab Allah tak bagi sekarang. Itulah yang saya selalu cakap untuk pujuk hati kalau target masih tak capai bila dah sampai dateline. HUHU.. Di entry kali ini saya kongsikan 5 Tips Menaikkan Semangat Bila Ada Ujian Dalam Hidup Atau Bisnes. Semoga bermanfaat buat anda semua..




#1. YAKIN REZEKI ITU TIDAK PERNAH 
SALAH ALAMAT

YA YAKINLAH! Bahwa rezeki Alah itu memnag kena pemiliknya dan tidak pernah salah alamat dan masa yang telah Allah tetapkan. Kadang-kadang kita rasa down bila ada ujian daam hidup atau bisnes, padahal dah usaha sehabis kudrat dah ni, sabarlah sahabat, kerana Allah lebih tahu mengapa dia hold dulu apa yang kita minta, atau mungkin Dia bagi kita rezeki di bahagian lain pula.. Teruslah bersangka baik pada Allah. Ingat, Alah mengikut sangkaan hamba-hambanya. Jika kita terus bersangka baik walaupun di uji, tenang sahaja hari kita kelak.. Saya ingin berkongsi kisah guru saya yang tersangatlah tinggi pergantungannya pada Allah dalam usaha mencapai target bisnesnya pada setiap bulan.  BACA SINI - SALE RM11 000 DALAM SATU MALAM! Betapa ajaibnya kuasa Allah sebagai Yang Maha Pemberi . Masha Allah..


#2. LIHAT KEBAIKKAN & PUJI DIRI SENDIRI 
- TEKNIK RAHSIA CERMIN AJAIB!

Ini bukan syok sendiri tetapi ini adalah penghargaan pada diri sendiri. Mentor saya ajar ini sebagai teknik Rahsia Cermin Ajaib! Lihat diri anda di dalam cermin, dan pujilah diri itu dengan penuh rasa kesyukuran. Dan ucapakan terima kasih pada Allah sebab telah makbulkan target-target kita, walaupun belum lagi. Bayangkan dan sebut yang kita dah berjaya capai target kita tu. Kata-kata itukan satu doa? :)

Contoh : "Alhamdulilah, terima kasih Ya Allah sebab kurniakan muka yang cantik dan otak yang bijak pada aku hingga aku berjaya menjalankan bisnes produk kecantikkan ini dengan berjaya dan semuaa orang nak beli daripada aku.."

"Alhamdulilah terima kasih Ya Allah sebab hari ini kau hantarkan customer yang sangat mudah nak deal, sampaikan dia bei 10 botol Vivix daripada aku.."

"Kau pandai dan sangat rajin ___________ (sebut nama sendiri) sebab tu lah Alah sayang kat kau. Kau selalu solat awal waktu dan kau berusaha bersungguh-sungguh. Sebab tu lah kau berjaya!"

Haaa cubalah buat SETIAP HARI selama 30 hari dan ihat magic yang akan berlaku kepada anda!


#3. BACA KISAH MOTIVASI DAN 
CERITA ORANG YANG TELAH BERJAYA

Untuk menjadi orang yang berjaya kita juga mesti menukar gaya hidup dan perlulah mula banyak membaca. Bacalah buku-buku motivasi agar kita sentiasa dapat bangun daripada kejatuhan. Baca juga kisah-kisah orang yang telah berjaya terutamanya mereka ynag pernah jatuh dan bangkit kembali dengan lebih kuat. Percayalah bahan begini akan mendorong adranalin kita untuk bertindak denagn lebih hebat!

#4. BERGAUL DENGAN ORANG POSITIF DAN BERJAYA

Jangan sekadar membaca, mulalah bergaul dengan mereka yang telah  berjaya dan bergurulah dengan mereka. Zaman sekarang serba canggih dan kesedearan memotivasikan manusia sangat tinggi, kerana iu ramai pakar movasi daripada kalangan usahawan-usahawan berjaya yang berkongsi pelbagai tips bisnes dan kehidupan di interne. Follow mereka untuk mendapakan inspirasi.

#5. UBAH SUASANA DAN KEMASKAN PENAMPILAN

Ini juga sangat membantu saya bersemangat kembali. Kadang-kadang keadaan rumah atau bilik kerja yang bersepah akan tambah serabut di kepala. Jadi apa kata luangkan masa 1 jam untuk mula kemas bilik dan meja kerja anda sebersihnya. Haa barulah ceria sikit mata melihat, lapang sikit otak, kurang sikit stress.. Siapa yang tak suka suasana kemas dan bersih kan? Dan berhiaslah sikit untuk mendapatkan kembali keyakinan diri. Mandi wangi-wamngi pakai baju cantik dan kemas, sisir rambut rapi dan mulakan kembali perjuangan anda dengan Bismillah...


Dengan perkongsian tips di atas, saya harap anda kembali bersemangat dan tidak berputus asa dengan impian anda.. Tiada yang mustahil dengan usaha dan meletakkan sepenuh kebergantungan pada Allah. Insha Allah..




5 Mindset Bisnes Yang Saya Belajar Melalui Bisnes Shaklee

Assalamualaikum.. Nak berjaya bukan senang, tetapi ianya tidak mustahil. Dulu saya ada banyak keraguan untuk memulakan sesuatu. Saya juga jenis yang suka tunggu lengkap dulu semua perkara baru boleh nak mula. Sampailah saya terjebak dengan bisnes Shaklee, dan Allah itu sangat baik kerana meletakkan saya di bawah bimbingan Master Salwa Al Izzah dan mama Fasihah Shukor, serta keluarga Superstar Shaklee. Bersama mereka perlahan-lahan sikap dan pandangan hidup saya berubah. Dengan gembira dan syukur saya kongsikan 5 Mindset Bisnes Yang Saya Belajar Melalui Bisnes Shaklee.

Buka minda dan hati anda ketika membaca point-pont di bawah kerana ianya bukan semata-mata untuk saya, ianya ikhlas saya kongsikan untuk anda agar kita sama-sama mendapat manfaat daripadanya.


#1. PERCAYA PADA KEMAMPUAN DIRI 
DAN IMPIAN ANDA

Semua orang ada impian tetapi tidak semua orang percaya pada impian dan kemampuan mereka mencapai impian tersebut. Betulkan? Buktinya, hingga hari ini masih ada yang sedang berada atas katil dan berangan berumah besar tapi satu kerja pun tak nak buat. Dengan bisnes Shaklee, saya belajar bahawa jika kita percaya pada kemampuan diri, maka kita mampu mencapai impian yang kita hajati. Tiada istilah "Tak Mungkin" bagi orang yang berjaya. Orang berjaya sentiasa memandang impiannya menjadi kenyataan dan mereka berusaha kuat ke arah itu.



#2. BUAT, BUAT & BUAT!

Impian tanpa tindakan umpama tin kosong. Cakap pandai pungpang pungpang tapi tindakannya kosong kosong ohh... Kalau dulu saya mesti nak tunggu semua perfect baru nak buat, tunggu nak masuk kelas blog dulu lah baru boleh start blog, tunggu itu lengkap tunggu ini siap dulu, baru nak start bisnes. Tetapi sebenarnya kita boleh start walaupun dengan ilmu yang sikit, asalkan kita mahu berguru dan sanggup belajar daripada bawah. Kerana bila kita mula bertindak, perlahan-lahan kita akan belajar menjadi mahir. Bila dah start buat, jangan berhenti. Teruskan buat, buat dan buat sampai kita capai apa yang kita mahukan. Dan satu lagi persamaan orang yang berjaya, mereka tidak merungut walaupun terpaksa bekerja melebihi 10 jam untuk impian mereka. Mereka tidak hidup dengan memberi alasan tidak boleh tetapi mereka mencari penyelesaian bagi setiap dugaan yang dihadapi. 



#3. FOKUS!

Haaa ini bukan senang nak buat ye.. HAHA. Nak-nak lagi kalau baru buat sebulan, tapi hasil macam tak berapa nampak sangat, Haa nanti mulalah rasa nak give up, mulalah nak cari bisnes lain, dan mulalah dah nak hilang fokus leteww.. Baru kena uji sikit dah goyang! Rileks, tanam biji benih hari ini bukan esok boleh terus tuai hasil. Bila dah set target, teruskan fokus fokus fokus hingga berjaya! Jangan toleh kiri kanan lagi selagi  kerja kita belum settle dan selagi impian kita belum tercapai.

#4. BERSIFAT TERBUKA MENCARI
DAN MENERIMA ILMU

Raaamai orang yang nak berjaya tetapi mempunyai ego yang tinggi! Suruh belajar dengan guru yang ni tak nak, mentor yang itu katanya tak power, master yang sinun katanya tak best. Wah ! Kalau berguru pun tak mahu janganlah mimpi boleh jadi pakar dalam bidang yang anda nak kuasai. Alhamdulilah dalam Shaklee, memang setiap hari setiap jam setiap minit ada saja perkongsian ilmu daripada adik-beradik lain, sampaikan penuh buku nota saya mencatat! Kadang-kadang tu dah fefeling macam doktor pula bila buat nota tentang kesihatan dan suplemen. HAHA. Orang yang berjaya, sentiasa berlapang dada menerima ilmu dengan rendah diri. Dia tidak merasa dirinya sudah pandai, tetapi dia sentiasa mencari ilmu dan tidak kedekut berkongsi ilmu tersebut dengan orang lain..

#5. POSITIF & BERSANGKA BAIK

Ini juga bukan senang nak maintain. Iaitu kekal positif. Jujurnya saya sendiri banyak kali rasa down bila tak mencapai target sales pada bulan-bulan tertentu. Mujurlah ada keluarga dan rakan-rakan superstar Shaklee sebagai pencetus semangat. Dan saya juga belajar untuk sentiasa bersangka baik dengan Allah, kerana saya percaya setiap daripada kita telah Allah siapkan rezeki, dan rezeki itu tidak pernah salah alamat atau salah tuannya. Jadi bersabar dan bersangka baiklah sentiasa dengan balasan baik daripada Allah..

"There is no mantra for success. One just has to be positive and keep doing good work.. 
One must keep moving foward and not think too much.."