Sunday 27 November 2016

Nutriferon Shaklee : Apa Ibu Bapa Perlu Tahu Sebelum Beri Anak Antibiotik

Assalamualaikum.. Demam, batuk dan selsema, adakah perlu ubat? Pernah tak ibu-ibu terfikir soalan ini? Pernah tak ibu-ibu memberi anak antibiotik jika mereka mendapat demam, selsema dan batuk? Baca perkongsian ini tentang apa yang ibu bapa perlu tahu sebelum beri anak antibiotik.

Sebelum ini saya sendiri memang selalu tertanya dan konfius jugak sebenarnya, adakah perlu diberi ubat sekiranya anak-anak kecil terkena deman, selsema dan batuk? Masa Adam Daniyal masuk 4 bulan, dia demam buat pertama kali. Saya rujuk klinik pakar swasta, dan doktor tersebut ingin beri saya antibiotik. Terkejut juga saya. Sebab setahu saya bayi bawah umur 1 tahun tidak sesuai diberi antibiotik, kerana di khuatiri akan menggangu sistem imuniti semulajadi badan mereka melawan virus. Kerana itu saya tolak antibiotik tersebut.


Tahukah ibu bapa, bahawa kebanyakkan deman, batuk dan selsema adalah disebabkan oleh virus. Dan jangkitan virus yang menyebabkan demam, batuk dan selsema ini selalunya boleh baik sendiri tanpa makan ubat, tetapi mengambil sedikit masa. Selalunya dari tiga hari hingga seminggu.

Jika anda pergi merujuk doktor, selalunya doktor akan bagi ubat deman, selsema dan batuk sahaja tanpa antibiotik. Sebabnya antibiotik tidak boleh merawat jangkitan yang disebabkan virus, tetapi ia melawan jangkitan disebabkan oleh bakteria.

Ohhh.. Baru saya faham kenapa bayi berumur bawah 1 tahun tidak elok diberikan antibiotik mahupun ubat demam, batuk dan selsema. Ubat-ubatan ini tidak sesuai untuk mereka. Demam, batuk, selsema merupakan jangkitan disebabkan virus jadi ia boleh pulih dengan sendiri kerana badan akan membina antibodi semulajadi untuk melawan virus tersebut.

Jadi Apa Perlu Saya Lakukan Sekiranya Anak Mengalami Demam, Batuk, Selsema?

Ibu bapa boleh membantu anak dengan memastikan:

1. Hidung anak tidak tersumbat bagi mengelakkan ganguan pernafasan yang menyebabkan mereka sukar untuk tidur.

2. Kerap tuam kepala dan badan anak untuk kawal suhu agar tidak naik tinggi. Saya sampai bangun setiap 1 jam pada malam Adam Daniyal demam untuk tuam kepalanya.

3. Jika mereka batuk berkahak, buat teknik percusion. Iaitu dengan menepuk belakang dada mereka dengan perlahan bagi melembutkan dan mengeluarkan kahak.

Ibu-ibu boleh rujuk perkongsian saya DISINI tentang Cara Semulajadi Melegakan Selsema Si Kecil dengan Selamat.

Dan ini pula cara yang paling berkesan yang saya amalkan hinggalah sekarang iaitu ;

4. Berikan anak anda makan suplemen NUTRIFERON. Nutriferon adalah suplemen, bukan ubat. Jadi ia tidak memberi kesan negatif pada masa jangka panjang seperti ubat yang terang-terangan mengandungi dadah, yang boleh merosakkan buah pinggang. Jika anak anak bayi dan masih menyusu badan, maka ibulah yang harus makan Nutriferon ini agar khasiatnya anak dapat melalui susu ibu. Bukan anak sahaja sihat, ibu lagilah bertambah sihat. Jika anak tidak lagi menyusu badan, ibu boleh tuangkan sedikit Nutriferon ke dalam bancuhan susu formula anak sebelum diberi minum.


Alhamdulilah sejak Adam Daniyal berusia 4 bulan lagi, selepas peristiwa dia demam, saya terus mengamalkan makan Nutriferon. Sejak itu saya belum pernha lagi berjangkit demam, batuk atau selsema daripada sesiapa. Adam Daniyal pula kalau selsema, tidaklah seteruk dahulu yang mana menangis meraung setiap malam. Fuhh! Alhamdulilah..

Bagaimana Nutriferon bertindak Memulihkan Demam, Batuk dan Selsema?

Nutriferon adalah gabungan biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago. Ia bertindak mengukuhkan sistem imun dalam masa tiga hari dengan cara mendorong pengeluaran inteferon semulajadi tubuh kita. Kerana itu ia mampu merangsang peningkatan sistem imun dengan mengerah sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cell, B-cell dan mikrofag.



Baca  DISINI saya kongsikan Bagaimana Manfaat Nutriferon Memulihkan Demam, Selsema dan Batuk dengan Selamat.

Penting untuk ibubapa ambil tahu tentang perihal kesihatan anak-anak, apa yang elok dan tidak elok di makan, ubat yang sesuai di makan oleh anak dan rawatan sihat untuk anak-anak. Sebagai ibu saya sangat faham kerisauan ibu-ibu lain jika anak tidak sihat. Jadi jika ibu sayangkan anak dan ingin mereka membesar dengan sihat tanpa selalu makan ubat, maka sediakan sekotak Nuttiferon di rumah anda hari ini juga.

Macam Mana Saya Nak Dapatkan Nutriferon ni?

Mudah sahaja, ibu-ibu hanya perli WASSUP/SMS "NAK NUTRIFERON" ke talian 019-5557886. Saya akan segera bantu anda untuk dapatkan Nutiferon - perisai semulajadi keluarga anda. Insha Allah..



CT ZAINAB (ID 1232536)
SAHABAT SHAKLEE ANDA DENGAN CARA MAKAN PALING BERKESAN
019-5557886



No comments:

Post a Comment