Monday 19 December 2016

Cara Banyakkan Susu Badan Dengan Produk Shaklee

Assalamualaikum. Menjadi ibu yang menyusu badan bukanlah semudah yang disanga. Ada kalanya susu akan drop dan jika ibu melayan emosi sedih kerana susu drop ini, ibu berkemungkinan besar akan berputus asa daripada niat menyusu badan selama 2 tahun. Saya faham kerana kadang-kadang saya juga begitu, susu drop. Tetapi cepat-cepat saya cari cara banyakkan susu badan semula. Dan Alhamdulilah saya jumpa caranya dengan hanya menggunakan produk Shaklee.


Sebelum itu ibu-ibu kena faham dulu konsep menyusu iaitu demand and supply. Jika ada demand (permintaan) makanya akan adalah supply (penghasilan). Maksudnya jika aktiviti permintaan susu itu dirangsang, contohnya anak kita menyusu (direct feeding) ataupun ibu sendiri buat rutin pam susu, maka otak kita akan trace bahawa ada permintaan susu. Jadi otak akan hantar signal pada badan untuk hasilkan susu supaya boleh supply pada anak kita. Jadi badan oun bekerjalah menghasilkan susu seperri yang diarahkan otak tadi.. Wah magic kan sistem badan kita?

Maha bijaknya Allah yang menciptakan sistem badan yang memahami keperluan kita. Sebab itulah penting untuk ibu-ibu disiplin dengan rutin menyusu atau pun mengepam susu bagi yang bekerja. Kalau kita tak buat atas alasan tak sempatlah, sakitlah, malaslah, jangan pelik jika tiba-tiba nanti payudara kita berhenti menghasilkan susu.

Di sini saya kongsikan, vitamin yang boleh ibu cuba sebagai usaha untuk banyakkan susu badan untuk anak selama 2 tahun. Ini jugalah vitamin yang saya makan dengan konsisten dan hingga sekarang saya bebas daripada stress masalah susu drop.

1. ESP (Energizing Soy Protein)

🍼 minuman protein daripada kacang soya Non-GMO yang berkualiti. Sangat lazat, berkhasiat dan mudah dibancuh.

🍼protein yang cukup sangat penting untuk penghasilan susu. Protein yang cukup membantu menghasilkan susu yang berkualiti.

🍼mengandungi isoflavones yang bantu tambah susu badan

🍼selain itu ESP juga menjadikan kulit ibu dan bayi lebih cantik dan gebu erta menambah tenaga pada si ibu




2. Alfalfa Complex

🍼 "Raja Segala Tumbuhan" ini mempunyai 1001 khasiat dalam boostkan susu ibu

🍼membantu susu ibu lebih pekat lemak berkrim di sukai baby. Hehe

🍼membantu stimulate penghasilan susu ibu dengan lebih cepat

🍼 juga bertindak sebagai "jamu moden wanita"

🍼juga membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan menjaga buah pinggang

🍼sebagai salah satu vitamin yang membantu badan detox buang segala lemak dan kolesterol. Jadi ibu bolehlah maintain selim melim..



Namun di ingatkan, pengambilan ALFALFA mestilah dengan air yang banyak. Barulah matlamat Alfalfa sebagai vitamin penambah susu ibu itu tercapai. Secara asasnya pun, ibu-ibu memang di galakkan meminum air masak yang banyak, minimum 3 liter untuk kesihatan menyeluruh.

Lepas ni, ibu-ibu tak payah lagi stress sebab kurang susu, sebab ada solusi mudah dan berkhasiat, iaitu dengan makan vitamin tambah susu ini ESP dan ALFALFA COMPLEX Shaklee.

Bagaimana cara nak dapatkan vitamin ini? Ibu-ibu boleh wasap atau call saya terus di talian 019-555 7886. Saya akan bantu ibu dapatkan vitamin ini beserta konsultansi percuma dalam tips banyakkan susu ibu dengan gembira.

CT ZAINAB
019-5557886
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA

No comments:

Post a Comment