Friday 2 December 2016

Vitamin Shaklee : Suplemen Wajib Ada Masa Travel

Assalamualaikum.. Cuti sekolah ni mesti semua family dah merancang Cuti-Cuti Malaysia kan? Wah syiokkk lerrr.. Dalam bercuti ni kena beringat jugak, sebab sekarang ni musim hujan, jadi mudah terkena sakit demam, selsema dan batuk. Kalau saya sebelum mula travel ke mana-mana, memang wajiblah sediakan first aid kit famili. Ini saya kongsikan Vitamin Shaklee sebagai suplemen wajib ada masa travel, tidak kira dekat atau jauh.



VITAMIN C. Ini adalah yang paling utama. Sebab vitamin C ini membantu menjaga sistem imuniti badan. Ia membantu penghasian sel darah merah yang lebih sihat sekaligus mengoptimumkan fungsi sel darah putih dengan lebih baik. Saya kalau rasa badan tak berapa best je, laju saya telan Vitamin C. Alhamdulilah daripada nak demam, terus tak jadi demam.. Kan mencegah itu lebih baik daripada mengubati. Vitamin C juga membantu mencantikkan kulit tau.. Haa sebab tu la sekarang muka saya sangat jarang tumbuh jerawat! 

ESP. Inilah dia energy booster dan milk booster kegemaran saya. Dah la sedap, macam addicted pulak nak minum selalu.. Selalunya waktu travel, saya letakkan siap-siap dalam tuppaware  kecil, jadi tak ada la gigih sangat angkut tong ESP tu kehulur kehilir. Jimat ruang. HEHE.. ESP ni sangat bagus untuk ibu yang nak susu meriah, dan kekal bertenaga sepanjang hari. ESP juga bantu membina kolagen agar kulit muka dan badan lebih cantik gebu gebassss !

ALFAFA. Saya wajib bawa Alfafa sebab ia membantu susu saya kekal meriah untuk Adam Daniyal. Gabungan ESP dan Alfafa menjadi suplemen milk booster terbaik bagi saya! Kalau rasa-rasa haritu makan terlebih banyak, tak payah risau takut gemuk, telan je Alfafa. Sebab Alfafa bantu nyahkan segala lelemak dan toksin daripada badan. Tu la rahsia saya maintain berat badan. hehe

OMEGA. Tak lengkap hidup rasanya tanpa Omega. Huhu. Omega ini bukan semata-mata untuk saya saja tapi juga penting untuk Adam Daniyal. Ia bantu perkembangan otak dengan lebih baik tau. Anak bijak ibu pula lebih fokus. Lemak kolestrol yang dibuang Alfafa tadi tu sebenanarnya kerja Omegalah yang bakarkan lemak-lemak tu dulu. jadi Omega dan Alfafa ni umpama pelengkap vitamin kurus saya. Gituu...

NUTRIFERON. Ini pula perisai wajib pada family saya terutamanya buat Adam Daniyal. Nampak macam dia nak ada simptom demam, batuk atau selsema, terus saya makan Nutriferon. Insha Allah cepat saja dia pulih. Nutriferon membantu mempertingkatkan sistem imuniti badan agar mampu melawan virus dan mencegah influenza. Sejak ada Nutriferon, memang tiada lagi istilah Panadol dalam rumah saya. Alhamdulilah..

Anda ada first aid kit family semasa travel? Jom la share di sini. Kalau belum ada wasap saya untuk dapatkan vitamin first aid kit anda sekarang juga!  :)


CT ZAINAB (ID :1232536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886

No comments:

Post a Comment