Thursday 15 December 2016

Collagen Powder Shaklee: Tanda Dan Cara Merawat Kekurangan Kolagen Dalam Badan

Assalamualaikum.. Ramai rakan saya yang terdiri daripada ibu-ibu yang menyusu anak selalu mengadu sakit belakang badan dan lenguh-lenguh. Itu belum lagi yang mengadu cepat rasa penat, kurang bertenaga dan mula perasan kulit dah tak secantik dahulu. Sebenarnya salah satu sebabnya adalah kerana badan kita sudah mula kehilangan kolagen seiring peningkatan usia. Jom kita bincang apakah tanda dan cara merawat kekurangan kolagen dalam badan yang boleh mempengaruhi kekuatan dan kesihatan kita.


Dulu saya ingat kolagen itu macam suatu bahan luar yang digunakan untuk makan atau tepek-tepek kat muka supaya kelihatan cantik. HAHA. Tetapi sekarang baru faham bahawa kolagen itu rupanya, sejenis protein yang menyokong jaringan tubuh seperti kulit, tulang, otot, tendon, rambut dan kuku. 75% daripada kulit manusia terdiri daripada kolagen. Semakin meningkat usia, semakin tubuh badan kita kehilangan kolagen kerana badan mula kehilangan keupayaan untuk membaiki dan membina semua sel dengan baik.

Tanda-tanda Kehilangan Kolagen


Cuba teliti gambar di atas, jika anda mengalami salah satu daripada masalah di atas, sah lah badan anda telah mula kehilanag kolagen. Tanda-tanda badan mula hilang kolagen :



Sambil menaip ni pun terasa takut tau. Yelah mana taknya, dengan cara hidup sekarang yang kurang sihat, di tambah lagi gaya pemakanan yang tak seimbang, sebelum usia tua lagi dah banyak badan kita kehilangan kolagen. Terutamanya jenis yang sangat sibuk bekerja dan tinggal di persekitaran kota yang banyak terdedah kepada pencemaran udara, air, radikal bebas dan stress dalam urusan harian. 

Tetapi jangan tambah stress dengan masalah ini, kerana kita berupaya untuk berusaha menambahbaik kolagen tubuh badan dengan cara paling selamat, semulajadi dan mudah! Alhamdulilah, sejak di perkenalkan dengan Collagen Power Shaklee, masalah-masalah kekurangan kolagen itu dapat diatasi sedikit demi sedikit.

Cara Merawat: Manfaat Collagen Powder Shaklee

Kolagen Shaklee merupakan suplimen kolagen yang unggul, tulen dan bermutu tinggi kerana di ekstrak daripada sisik ikan merah laut dalam yang sukar di di dapati dan jauh daripada pencemaran. Haa bukan calang-calang ekstrak ikan macam kolagen murah yang berlamabak di pasaran sekarang tau..Tujuh ramuan lain termasuklah biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophius, Vitamin C, dan Vitamin B.


1. Rambut
Menguatkan rambut dan membantu pertumbuhan semual dengan lebih sihat dan kuat

2. Kuku
Lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat

3. Kulit 
Kulit muka dan badan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit akan sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut.

4. Anti penuaan 
Menghilangkan kedutan dan garis-garis halus, mengecilkn liang-liang pori yang kelihatan

5. Tulang
Menguatkan tulang dan mengurangkan risiko tulang rapuh atau penyakit Osteoporosis

6. Sendi
Mengurangkan kesakitan pada otot dan sendi-sendi

7. Mata
Kolagen  membnatu kornea mata mengekalkan otot mata supaya kekal sihat dan anjal

8.Otak
Memastikan otak berada dalam keadaan sihat dengan cara membantu sel glya membekalkan nutrisi kepada otak.

Berapa Sanchet Sekotak?

Collagen Shaklee sangt berbeza dengan kolagen lain dipasaran.. Beratnya yang sangat rendah menjadikan sangat mudah diserap masuk oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit dengan berkesan. Sebab itulah di dalam 1 kotak terdapat 15 sachet sahaja memandangkan keberkesannya yang luar biasa cepat pada kebanyakkan orang. Jom kita lihat testimoni hebat hasi daripada pemakanan konsisten kolagen Shaklee.





Jadi jom dapatkan Collagen Powder Shaklee anda sekarang, dan anda akan layak menerima bimbingan cara makan yang paling berkesan serta konsultansi eksklusif daripada saya, sahabat kolagen sihat anda. Insha Allah.




CT ZAINAB (ID: 123 2536)
CALL/WASSAP : 019-555 7886
SAHABAT KOLAGEN SIHAT ANDA
PENGEDAR TERBAIK SHAKLEE MALAYSIA











No comments:

Post a Comment