Sunday, 18 December 2016

20 Tahun Ambil Shaklee Apa Jadi Pada Buah Pinggang?

Assalamualaikum. Saya ada beberapa orang customer yang masa pertama kali makan vitamin Shaklee bertanya, takpe ke makan banyak-banyak ni? Tak rosakkan buah pinggang ke? Atas persoalan inilah saya saya tuliskan entry untuk share pengalaman berharga ini. Selama 20 tahun ambil Shaklee dan apa jadi pada buah pinggang.

1. Cerita pertama tentang guru saya sendiri. Ayahnya dari usia muda 30 an ada sakit diabetis, asbab keturunan, tetapi tidak pernah makan ubat diabetis. Hanya ikhtiar jaga makan dan amalkan vitamin Shaklee sahaja. Sejak dari VIVIX belum ada lagi, dia dah mula makan ESP dan Bcomplex. Tak pernah tinggal. Hinggalah sekarang umur sudah masuk 64 tahun, Alhamdulilah sihat walafiat. Siap dalam proses habiskan PhD lagi.



Beliau 3 daripada kanan
Kalau orang lain sampai buat dialisis, cucuk insulin, makan ubat berbakul-bakul, sampai rosak buah pinggang, ayah guru saya ni hanya ikhtiar makan vitamin Shaklee dengan konsisten saja. Alhamdulilah ini semua atas kehendak Allah, tetapi kita manusia mampu berfikir dan membuat pilihan mana yang terbaik. Jika mampu usaha tanpa merosakkan organ badan, kenapa masih degil memilih cara yang rosakkan buah pinggan. Betul?

2. Cerita kedua ini guru saya sendiri. Beliau hidup dengan sebelah ovari sahaja, bayangkan lah jika kita begitu. Mesti macan-macam dah bermain dalam kepala, nak-nak lagi soal zuriat. Tetapi Alhamdulilah guru saya sekarang dah ada 6 orang anak pun, walaupun hanya ada sebelah ovari sahaja, rosak akibat penyakit PCOS. Tak pernah buat pemedahan untuk buang pun, apatah lagi drill. Hanya ikhtiar dengan makan vitamin Shaklee sahaja. Alahmdulialh buah pinggang masih elok malah makin sihat hingga sekarang.

3. Salah seorang senior saya dalam bisnes, sekarang sudah mencecah umur 50an. Tetapi kalau tengok beliau dalam gambar ataupun depan-depan, memang orang susah percaya, sebab nampak muda macam 30an. Salah satu rahsianya apalagi kalau bukan konsisten amalkan vitamin Shaklee. Himgga sekarang sihat tanpa masalah sakit kronik nak-nak lagi yang 3 rangkai tu, diabetis, darah tinggi atau sakit jantung. Alhamdulilah..

4. Rakan-rakan saya ceritakan, sewaktu Shaklee Global Conference di US pada tahun 2014, ramai yang pangkat atuk nenek umur 80an yang hadir masih kuat lagi. Berjalan laju je, dengan ketawa gembira, siap naik turun tangga rileks je.. Berbeza dengan kebanyakkan orang tua kita yang sudah mula bertongkat walaupun baru masuk 60an.

Kalau nak ikut kan memang sangat banyak cerita yang membuktikan amalan makan vitamin Shaklee selama 20 tahun, tidak sedikit pun merosakkan buah pinggang, malah buah pinggang dan kesihatan keseluruhan bertambah baik.

Shaklee juga ada landmark study yang membuktikan bahawa semua vitamin Shaklee adalah selamat dan semulajadi. Landmark study ini dibuat oleh pihak ketiga yang tiada kaitan langsung dengan Shaklee. Mereka membuktikan bahawa golongan yang makan vitamin Shaklee mempunyai tahap kesihatan yang jauh lebih baik berbanding mereka yang idak makan apa-apa vitamin.




Dan golongan yang makan selain Shaklee lebih banyak masalah kesihatan berbanding yang tidak makan apa-apa vitamin atau suplimen. Sangat mengejutkan bukan?? Ini bermakna kebanyakkan vitamin di luar sana mungkin mempunyai bahan yang merbahaya atau bertoksin yang tidak di ketahui pembeli. Hanya kerana harga yang murah dan teknik pemasaran yamg superb, ramai pengguna kita terpedaya.


Kita di kurniakan akal dan hati untuk menilai. Jadi pilihlah dengan bijak. Saya menulis ini bukan kerana saya pengedar Shaklee semata-mata tetapi saya sendiri pengamal tegar Shaklee sejak mula berpantang anak pertama hingga sekarang. Dan jujur saya akui, saya sangat-sangat jarang kena sakit walaupun demam biasa. Alhamdulilah Alhamdulilah. Terima kasih Allah atas nikmat sihat ini..

Sekarang adalah masa terbaik untuk anda berubah kepada vitamin yang terbukti benar-benar semulajadi dan selamat. Pilihlah Shaklee untuk kesihatan yang lebih terjamin tanpa merosakkan buah pinggang anda.


CT ZAINAB
019-555 7886
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA

No comments:

Post a Comment