Thursday 17 November 2016

7 Sebab Kenapa Saya Pilih Bisnes Shaklee Online

Assalamualaikum.. Semoga yang membaca entry kali ini sihat dan terus sabar mengharungi cabaran ekonomi hari ini. 😅 Alhamdulilah atas segala nikmat yang Allah beri. Alhamdulilah masih mampu usaha guna tangan, kaki, minda dan hati. Cabaran ekonomi hari ini bukan lagi biasa-biasa. Kalau tak kena gaya, boleh garu kepala. Sebagai salah satu usaha saya menambah pendapatan keluarga, saya memilih untuk berbisnes dari rumah dengan syarikat vitamin terbaik dunia, Shaklee. Dengan gembira saya ingin kongsikan 7 Sebab Kenapa Saya Pilih Bisnes Shaklee Online. 😊


Saya senaraikan kekuatan Shaklee yang menjadi pilihan saya untuk menambah pendapatan:

1. Produk yang Selamat dan Berkesan Untuk Manusia

Semua syarikat boleh claim produk mereka berkualiti tapi apa bukti saintifiknya? Tapi tidak bagi Shaklee. Kualiti bukanlah perkara main-main yang boleh di claim sesuka hati. Shaklee merupakan syarikat paling pelik di dunia! Sebab apa? Ok meh nak cerita sikit. Vitalea - merupakan vitamin pertama dunia (dulu dikenali dengan nama vitalize mineral) yang di hasilkan oleh Dr. Shaklee. Setelah Vitalea ini berada di pasaran kesihatan dan di makan dengan selamat oleh manusia tanpan ada yang keracunan, rosak hati atau rosak buah pinggang, barulah Dr Shaklee yakin untuk menubuhkan syarikat suplemennya sendiri. Haaa bayangkan selama 41 tahun tau! Dah betul-betul yakin dan terbukti baru berani set up company suplemen! Punyalah ketat penjagaan hasil dan kualiti tu. Compare dengan lambakan syarikat suplemen dan kecantikan sekarang, hari ini buat formula, esok try, lusa dah terus gebang jual. Tapi tidak bagi syarikat Shaklee, yang mementingkan PRODUK YANG SELAMAT DAN BERKESAN UNTUK MANUSIA.

2. R&D yang Gila-Gila

Ya gila-gila mereka punya R&D! Setiap tahun, RM1 BILLION mereka belanjakan untuk buat penyelidikan dan penambahbaikan pada produk sedia ada. Cuba cek syarikat suplemen selain Shaklee yang anda makan sekarang, berapa mereka sanggup labur untuk betul-betul memberi yang terbaik pada kita? Ke tak sampai 1 juta?

3. Produk Semulajadi & Organik

Shaklee bermula dengan produk Vitamin dan pembersih rumah/pakaian yang organic,  Basic H yang terhasil secara semulajadi daripada hasil pembuatan vitamin. Sehingga hari ini Shaklee masih kekal dengan produk vitamin dan pembersih organik, dan produk sampingan skin care serta water filter.


4. Tidak Pernah Gagal dalam Bayaran Bonus

 Produk Shaklee wujud di dunia sejak 101 dahulu, syarikat ini telah genap tahun 60 tahun pada hari ini dan Shaklee telah bertapak di Malaysia selama 20 tahun. Dan selama 60 tahun itu, tidak pernah sekali pun Shaklee gagal membayar bonus kepada pengedar mereka. Dalam keadaan ekonomi tidak menentu ini, jika anda sedang mencari bisnes sampingan, saya nasihatkan carilah syarikat yang terbukti kukuh dan mampu membayar anda tanpa masalah.

5. Sangat Sesuai untuk Pemula Bisnes

Menurut pakar internet marketing dan juga sifu bisnes, Faisal Abdullah, Shaklee merupakan bisnes yang bagus kerana produknya yang berkualiti dan terbukti berkesan selama puluhan tahun. Jenama Shaklee tak perlu susah payah diperkenalkan lagi kerana satu dunia sudah tahu. Bisnes Shaklee sangat bagus untuk yang ingin memulakan bisnes kerana agen Shaklee tak perlu bersusah payah keluarkan duit untuk marketing. Agen hanya perlu tonjolkan diri di media sosial bahawa mereka adalah pengedar Shaklee yang bagus, bertauliah dan aktif. Mudah dan money saving kan?

6. Barisan Saintis Hebat & Memenangi Noble Proze

Shaklee dibarisi dengan para saintis yang telah memenangi NOBLE PRIZE dan berpangkat professor. Setiap hati mereka inilah yang berusaha menjalankan penambahbaikan produk untuk kesihatan sejagat. Ketua saintis Shaklee seorang pemenanh Noble dan berumur 90 tahun tapi masih sihat aktid dna otak cemerlang. Siap boleh pakai high heels lagi waktu buat demo dan presentation atas stage. kalau orang kitalah umur 90 tahun, macam manalah ghupanyaa kan? 😅

7. Model Bisnes yang Mudah dan Jimat serta Jenama yang telah Terkenal

Shaklee tidak fokus melaburkan wang untuk marketing. Sebab model marketing Shaklee adalah manusia. Manusia yang yakin dengan keberkesanan produk Shaklee akan 'serah diri' menjadi agen dan berkongsi kebaikan produk dengan semua orang. Sebab itu Shaklee memilih model bisnes MLM, bukan trading, bukan borong, bukan SLM, bukan binari, bukan head hunting. Dan atas sebab itu juga Shaklee masih boleh bertahan walau dalam keadaan ekonomi merudum sekalipun.

Saya boleh bagi lagi lebih sebab kenapa Bisnes Shaklee Online ini menjadi pilihan, tapi saya kira cukup dulu 7 sebab yang kukuh ini. Ada kelapangan saya kongsikan lagi sebab-sebab lain kenapa anda juga sebagusnya memilih Shaklee sebagai sumber tambah pendapatan yang  dan lumayan.

Sebab itulah saya sangat sayang dan jatuh hati dengan bisnes Shaklee.. Sebelum ini dah macam-macam bisnes saya pernah buat. Tapi so far, Shaklee lah yang masih buat saya bertahan hingga hari ini. Dengan model bisnes yang mudah, branding yang telah kukuh dan terkenal, produk yang bagus dan terbukti berkesan, dan paling penting 'keluarga' Shaklee yang begitu positif dalam membimbing saya dalam bisnes ini. Alhamdulilah..

Anda jugak layak untuk berada dalam keluarga ini sambil menambah wang saku setiap bulan. Jadi mengapa perlu bersusah payah melabur duit untuk buat marketing pada produk yang belum tentu keberkesanan dan jaminannya? Lebih baik melabur usaha pada bisnes yang jelak akan memberi pulangan wang dan kesihatan pada anda. Jom wasap saya sekarang supaya kita sama-sama boleh mengharungi ekonomi sekarang dengan bijak. 💪😍



Ct Zainab (id 1232536)
Pengedar dan Stokis Shaklee Terbaik dengan Bimbingan Pakar.
019-555 7886



No comments:

Post a Comment