Tuesday 8 November 2016

CARA DETOX SEBENAR DENGAN PROGRAM DETOX SHAKLEE

Situasi 1

Situasi wajib bila lepak makan dengan famili atau kawan.

"kau nak order apa?"
"Emm tak kisah la apa-apa pun"
"Kau order la nasi goreng USA"
"Eee tak nak lah, kan campur udang ayam tu. Mana elok makan campur darat dengan laut.."
"ok kau orderla ayam panggang"
"Tak nak ah jemu la makan ayam"
"Makan sup sayur je lah gitu !"
"Tak mau la, aku bukan nye nak diet..."

Adik yang nak order tu pun jemu tunggu kita placed order.  Last-last order air je dulu. Makanan kemudian katanya..

Situasi 2

Dah 30 minit baring atas katil, tapi tak tidur-tidur juga. Badan dah penat dah ni, tapi dalam kepala macam-macam dok fikir lagi. "Ish baju laki aku tak gososk lagi esok dia kerja pagi.., Aduh esok nak masak apa ek.., Mana aku letak botol susu anak ek.., " and the list goes on tak habis-habis. Badan rasa penat, otak pun tak larat, tapi masih terfikir itu ini sampai tak boleh lelap mata.

Saya yakin, mesti ramai yang mengalami situasi di atas. Betul ke sangat betul? Haaa cuba cek situasi di bawah ni pulak. Jika anda ada sekurang-kurangnya 1 daripada ciri-ciri dibawah makanyaaaa..., Sistem Badan anda telah digangu dengan lambakan TOKSIN! Ya toksin. Toksin ini adalah benda-benda yang tak diperlukan dan merosakkan badan. Hari ini, kita memnag dah tak boleh lari dari toksin lagi. Makanan yang kita makan juga penuh toksin. Walaupun kita rasa kita makan sayur dan ikan fresh setiap hari. Tapi tanpa kita sedar, sayur tu penuh dengan toksin dari semburan racun perosak, ikan pulak bertoksin akibat laut tercemar.

Jadi jangan pelik kalau kita merasa simptom-simptom di bawah ini. Ini tandanya badan kita penuh toksin. Jom kita cek mana yang sama dengan situasi kita sekarang.

1. Mental Confusion dan Memori Loss

Ha ni saya boleh relatedkan dengan situasi 1 dan 2 tadi. Kita tak tau apa yang kita nak, Konfius. Pilih yang ni ragu-ragu yang tu tak pasti, keputusan mudah boleh settle 2 minit boleh jadi sejam. Tahukah anda otak kita sebenarnya, antara tempat yang paling banyak toksin berkumpul. Bila otak dan badan bertoksin, makanya terjadilah situasi diatas, di mana otak kita mula hilang fokus, Kita juga cepat lupa. Mana aku letak kunci kereta ekk, eh tadi dah ambil wuduk ke belum ek.. Kita mengalami Brain Fog, situasi dimana macam-macam bermain dalam fikiran kita sampai gangu waktu tidur, macam situasi 2 di atas. Jadi tidur kita jadi tak berkuliti.

2. Cepat Penat, Lemau dan Tak Bersemangat

Bila tidur tak berkualiti mulalah badan cepat rasa penat, lemau dan tak bersemangat.. Ha itu pun tanda banyak toksin. Mercuri dah banyak dalam badan, sistem badan pun jadi hura hara. Bila bangun pagi saja, terus terfikir masalah-masalah dunia yang kita hadapi dan lagilah jadi hilang semangat dan tenaga. Kerja pun jadi tak produktif, alahaiiii....


3. Mood Swing

Sikit-sikit sentap. Sikit-sikit terasa. Orang tegur sikit dah cepat berasa hati. Hari ni kata semangat nak berniaga, cerita dekat member, member kata "Alahhh kau ni yeye jek. hangat-hangat taik ayam belanda.." Terus rasa down dan give up takmau berniaga dah ! Terus rasa diri ini tak berguna dan terus nak terjun katil! eh!


4. Masalah Berat Badan

Ini rasa tak perlu eloborate lagi dah. Masalah obesiti sebenarnya memang berkait dengan toksin di dalam badan. Lambakan toksin tu menjadikan sel tisu lemak kita semakin membesar. Kulat parasit dalam usus tu curi makan nutrisi dalam badan kita dan mengeluarkan najis yang bertoksin. Lama kelamaan usus menjadi sangat bertoksin dan inilah punca kita menjadi gemuk. Dah la curi nutrisi kita, lepas tu bagi kita jadi gemuk pulak. Dasar parasit! Orang yang obes memang tiada jalan lain selain buat detox, Barulah akan dapat berat badan ideal semula. kalau tak detox, tapi hanya semata-mata makan pil kurus atau tahan makan, nanti badan akan berpontensi untuk gemuk semula selepas beberapa ketika kita kurus. Kita panggil situasi ini sebagai diet yoyo.



5. Suka Makan Benda-benda Manis

Saya mengaku ini simptom yang paling obvious saya alami. Setiap kali lepas makan especially selepas lunch atau dineer mesti mulut ni rasa nak makan benda-benda manis saja.  Favourite saya adalah antything to do dengan coklat, nak-nak lagi kek coklat. Haa memang kalau terbayang rasa macam mulut dah start penuh ayaq iuq! Tahukah anda, sebenarnya bukan kita yang craving benda-benda manis tu, tetapi parasit dalam badan kita! Yes parasit a.k.a cacing-cacing dalam usus kita tu yang mintak mintak makan manis tu. Sebab benda-benda manis ni memang makanan dia. Lagi kita makan manis, lagilah dia beronok-ronok membiak dalam usus kita. Allah hai, saya menaip ni pun terasa geli tengkok, terbayang cacing-cacing ni dalam badan! Eeeuwwwwwww!!




6. Masalah Kulit Muka dan Badan
Jerawat senang sangat tumbuh. Bila tumbuh pulak, parut dia mak aiii makan masa lama baru nak hilang. Tu pun nasiblah kalau hilang, kalau tak hilang? Dengan berlubangnya lagi. Liang pori besar. Aduhhh stress tengok muka sendiri kan.. Belum masuk selalu rasa gatal atau alergik kat badan lagi. Salah makan sikit je, mulalah tergaru sana tergaru sini. Boleh geng dengan geng planet apes dah kau!


7. Tekanan Darah Tinggi dan Masalah Jantung

Ni dah masuk tahap yang sangat serius. Lambakan toksin pada bada kalau tak di buang, akan memudaratkan kesihatan jantung. Kita akan terdedah kepada macam-macam penyakit jantung yang akhirnya boleh mmbawa kepada kelumpuhan atau kematian.


Perkara yang saya senaraikan di atas ini hanya seaparuh simptom badan bertoksin sahaja. Ada lagi banyak simptom2 lain yang merbahaya. Penyelesaiian kepada masalah ini hanya satu, iaitu DETOX.

DETOX adalah proses mengeluarkan toksin serta menyingkarkan segala parasit daripada badan. Segala toksin ini wajib dibuang dahulu barulah kita boleh mencapai kesihatan yang optimum. Begitu juga orang yang kurus, sebenarnya bukan hanya berdiet semata, tetapi perlu melalui prosis detox dahulu bagi mengelakkan situasi diet yoyo yang diceritakan di atas tadi.


Program Detox Shklee adalah program yang paling berkesan dan terbaik. Program unik dan eksklusif ini menggabungkan penjagaan makanan yang seimbang, mentaliti yang kuat dan pengambilan suppliment yang membantu membuang toksin dan parasit dalam badan. Program Detox Shaklee telah membuat ramai peserta hilang berat badan dan mancapai BMI yang ideal. Bukan cakap kosong saja tau. Boleh tengok testimoni yang saya sharekan di bawah. Selepas menjalani program ini seama 14 hari, badan akan merasa lebih ringat dan segar. Masalah-masalah yang disebut di atas juga dapat di atasi dan terus menjadikan hidup kita lebih positif dan bahagia. Ye la mestilah bahagia, bila jauh dari penyakit dan kepala dah tak berserabut macam dulu. Betul kan??



Jadi, jangan tunggu badan melarat baru nak buat detox. Jika anda mempunyai salah satu daripada simptom di atas, jom cepat hubungi saya, kita berdetox sama-sama. Saya akan guide anda dengan Plan pemakanan sihat cara Shaklee di samping pengambilan suppiment detox Shaklee yang lengkap. Trust me, its worth every penny!

Hubungi saya sekarang, jom detox dan sihat dengan Shaklee!

Konsultant Detox Terbaik Shaklee
CT ZAINAB 
(ID  1232536)
011-3554 6004






No comments:

Post a Comment