Sunday 27 November 2016

Bercuti Di Pulau Langkawi Sambil Buat Bisnes Online

Assalamualaikum. Yeayyy cuti sekolah dah mula! Boleh balik kampung! Wahh seronoknya macamlah ada anak yang dah sekolah. Hahaha. Yela kita ni ibu tumpang excited la bila cuti sekolah sebab selalunya time inilah ramai ahli keluarga boleh berkumpul. Nak-nak lagi yang ada anak-anak sekolah, sakan la ibubapa bawa bercuti. Walaupun anak tak sekolah lagi, tapi cuti sekolah tetap mengujakan sebab suasana kampung kami bertambah meriah! Itu untungnya bila ada kampung di kawasan pelancongan, kalau rasa nak bercuti je balik kampung. Hehe. Kampung kat mana? Mana lagi kalau bukan di pulau tersohor di Malaya - Pulau Langkawi! Kali ini saya nak share apa perancangan saya untuk balik Bercuti di Pulau Langkawi Sambil Buat Bisnes Online.

Siapa kata time cuti bisnes tak jalan? Haa mai ceq nak habaq, bisnes online ceq sedia jalan 24 jam tanpa henti tau walaupun tengah bercuti, tengah sakit ka, tengah masak ka ataupun tengah bersilat dengan anak ka, kedai vitamin online ceq tetap jalan! Tudiaaaa nalaaa baq hang! Haha. Inilah untungnya bila memilih bisnes yang betul. Jadi pada ibu-ibu atau surirumah yang rasa nak buat bisnes tapi pada masa yang sama tak nak terlepas masa emas bersama keluarga, Shaklee adalah bisnes tersebut. Kalau masuk kelas coaching pun boleh heret suami dan anak-anak sekali tau. Haa mana ada bisnes lain yang mesra keluarga macam ni..

Rasa-rasa macam berminat la nak join bisnes ni sambil kekalkan masa emas dengan famili.. Macam mana ya caranya? Ha klik aje DISINI . Semudah ABC! 😘



Ok sambung balik ceritanya tentang bercuti tadi. Cuti sekolah kali ini kami sekeluarga akan pulang bercuti di Pulau Langkawi. Balik kampung sambil bercuti uols! Saya merancang untuk bawa Adam Daniyal ke tempat lepak favourite saya, mana lagi kalau bukan tepi pantai sambil menyedut angin rindu laut lagenda. Gituuu... Nama pun anak Pulau, jadi saya mahu dia merasa betapa nyamannya bila kaki berpijak pada pasir pantai dan mata memandang laut biru ciptaan Allah. Semoga dia dapat membesar menjadi anak yang tenang hatinya. Aaminn..


Saya juga ingin membawa Adam Daniyal melawat Aquaria Langkawi. Biar dia dapat tengok live jenis-jenis ikan, penguin, dan pelbagai hidupan laut lain. Sebelum ni asyik tengok dalam flash card aje kan, kali ni bagi tengok live pulak. Supaya dia familiar dengan makhluk-makhluk unik ciptaam Allah, dan tak la jakun sangat bila dah besar nanti, macam ibu dia tengok gamat live pun bila umur dah masuk 20 an. hahaha.



Dan semestinya banyak nanti banyak masa akan dihabis Adam Daniyal bergomoi dengan tok dan tokwan dia. Haha. Sebab jadi cucu paling kecik buat masa sekarang la kan, jadi perhatian tu memang lebih pada dia saja. Menaip ni pun dah seronok apatah lagi bila balik nanti lagi la beronok-ronok. Hihi.

No comments:

Post a Comment