Thursday 1 December 2016

5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Daripada Mentor Bisnes Saya

Assalamualaikum.. Rupa-rupanya siapa yang serius nak berbisnes Shaklee ini kerjanya bukan main-main tau. Huhu. Sangat banyak benda yang saya kena catch up untuk jadi seorang leader Shaklee yang terbaik supaya boleh attend customer dengan bagus. Alhamdulilah master/guru saya, Master Siti Salwa (mami Salwa) dalam team Superstar memang seorang yang mempunyai ilmu dalam bidang nutrisi, seorang pakar laktasi, juga seorang internet marketer yang sangat mahir dalam dunia bisnes online mahupun offline. Bayangkan setiap hari mesti ada ilmu baru yang dikongsi dan aktiviti refresh ilmu terdahulu supaya kami tidak lupa. Sebab tu la kalau rasa macam nak give up bisnes Shaklee, komfem tak akan jadi punya. HAHA. Sebab selalu 'panas bontot' dengan macam -macam sharing ilmu, kata-kata semangat dan kejayaan yang 'terpaksa' saya terima hingga membuatkan saya lebih bersemangat untuk membantu lebih ramai orang sihat melalui vitamin Shaklee. Saya ingin berkongsi antara kelas-kelas yang menambah ilmu saya dalam bisnes ini dan yang buat saya sangat seronok belajar! Ini adalah 5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Daripada Mentor Bisnes Saya.



#1. MS2000

Inilah kelas online pertama saya masa mula-mula decide nak buat bisnes Shaklee. Kelas ini berkongsi tentang bagaimana cara nak mula bisnes Shaklee hingga mendapat bonus RM2000. Selepas dengar kelas ini berderu-deru idea masuk tau!

#2. Rahsia Ajaib Jutawan Shaklee

Ini adalah kelas offline pertama yang saya attend. Masa tu mami Salwa buat tour ke Utara untuk jumpa anak-anak bisnes di sini. Bertempat di Branch Shaklee di Penang, mami Salwa berkongsi bagaimana seorang surirumah yang biasa-biasa saja tetapi boleh buat bisnes Shaklee hingga bergelar jutawan dengan hanya sharing di media sosial sahaja. Memang power kelas ni sebab banyak rahsia untuk berjaya terbongkar! haha. Dan kelas yang face to face dengan guru auranya tu lain macam sikit.

#3. Kelas Teknik FB 6 Angka

Ini kelas yang dibuat secara online tentang bagaimana cara untuk kita bina kredibiliti dan self branding sebagai pengedar Shaklee yang bagus tanpa perlu keluarkan kos berbayar di FB. Dan melalui kelas inilah saya berjaya membuat jualan dan mengenali ramai pelanggan yang bertukar menjadi sahabat saya..

#4. Kelas Teknik Blog 7 Angka

Inilah kelas yang saya sangat nanti-nantikan dulu. Sampai sekarang pun saya masih merujuk video daripada kelas ini tau. Kelas ini tentang bagaimana nak buat dan menulis di blog sehingga menjadi medium sale masuk setiap hari umpama pokok yang berbuah lebat! Gitu.. Hasil daripada kelas inilah wujudnya blog saya iaitu zamsyahzainab.blogspot.com yang sedang anda baca ini.. huhu

#5. Kelas Teknik Close Sales Power

Ini juga kelas favourite saya! Kelas ini mami Salwa ajar bagaimana nak buat sales dengan teknik panggilan magik dan menggunakan lampu-lampu ajaib. Haa macan suspen aje kan. Jangan risau ini tiada kaitan dengan amalan pukau jampi serapah. HAHAHA. Tapi memang sangat best sebab ilmu ni memang hanya akan dapat melalui famili SuperStar sahaja. Asbab ilmu daripada kelas ini jugalah sale saya naik mencanak-canak. Alhamdulilah..

Kalau nak senaraikan memang ada lagi banyak kelas ilmu yang belum saya hadiri. Tapi yang saya dah join ni pun tak larat nak apply dah ilmu nya, terlalu banyak! Ini juga membuatkan saya sedar betapa sayangnya Allah pada saya kerana masih bagi saya ilmu untuk upgrade diri saya.. Kebanyakkan kelas adalah Online. Ya jadi saya tak perlu turun KL dan semua adik beradik daripada seluruh Malaysia boleh akses dengan kelas-kelas ini. Ilmu dihujung jari !

Saya sangat sangat berharap saya juga akan mampu berkongsi ilmu-ilmu ini kepada sahabat dan anak-anak bisnes Shaklee saya supaya mereka juga nampu mejana pendapat hingga 5 angka walaupun sekadar bisnes daripada rumah. Segalanya pasti boleh dengan ilmu, guru dan tindakan yang betul. Saya sangat mengalu-alukan anda untuk bersama saya dalam bisnes Shaklee ini jika anda juga berniat mahu menjadi insan luarbiasa hebat rohani dan jasmani serta mahu membina pendapatan sendiri tanpa perlu kedai, modal ratus-ratus atau simpan stok.

SHAKLEE adalah tentang menambah nilai dalam hidup kita dan orang lain melalui gaya hidup dan pemakanan yang sihat. Percayalah jika anda sudah mengenali Shaklee dan keluarga SuperStarShaklee anda akan bangun dan terus berlari hingga berjaya capai apa yang anda hajati. Insha Allah..


SITI ZAINAB (ID: 1232536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886

No comments:

Post a Comment