Tuesday 3 January 2017

Set Bersalin Shaklee : Set Terbaik Ibu Hamil Dan Berpantang

Assalamualaikum. Seronok saya nak bercerita kali ini tentang Set Bersalin Shaklee yang saya sendiri guna masa anak petama lagi. Sejak share di Facebook hari itu, ramai betul kawan-kawan wasap saya dan tanya tentang Set terbaik untuk ibu hamil dan berpantang ni. Sebab itulah saya semangat  nak berkongsi di sini. Hehehe.


Saya kenal Set Bersalin Shaklee ini pun masa saya gigih cari waktu dalam berpantang. Masa tu saya Google dan jumpa banyak betul entry tentang Set Bersain Shaklee, sampaikan saya terfikir, apa yang bahgus sangat set ini sampai ramai betul ibu-ibu satu dunia pilih set ini. Saya siap buat perbandingan lagi tentang set-set bersalin pelbagai jenama di Malaysia. Gigih kan! Tapi tetap ramai yang memilih Set Bersain Shaklee. Wow!


Bila sendiri dah pakai barulah saya faham apa yang best sangat tentang set ini. Jom saya share sikit tentang pengalaman saya berpantang denga Set Bersalin Shaklee. Mula-mula saya gunakan satu set bersalin yang sangat famous di Malaysia, Set XXX. Saya beli dengan harga RM300 masa tu. Mungkin juga silap saya, tersalah guna set bersalin dan faktor sembelit serta lain-lain faktor juga, mimpi ngeri berlaku sewaktu dalam berpantang, jahitan episiotomi saya terbuka! Ya menangis sungguh saya waktu tu.

Di pendekkan cerita selepas jahitan kali ke dua, dan mula mengambil Set Bersalin Shaklee, barulah jahitan saya kering dengan cepat. Alhamdulilah. Berbeza sangat rasanya berpantang dengan Set XXX dan Set Shaklee.

Hingga sekarang pun saya masih makan vitamin dalam Set Bersalin Shaklee ini sebab ianya juga untuk kesihatan menyeluruh. Dan saya juga seorang ibu yang menyusu badan, vitamin dalam set bersalin ini juga sesuai untuk ibu yang menyusu badan tau. Best kan!

Saya dan anak jarang sangat dapat sakit walaupun batuk, demam dan selsema sebab sampai sekarang kami amalkan makan Vitamin C dan Omega.

Kalau dulu kulit saya jenis cepat kering dan mengelupas, sebab konsisten makan Vitamin C dan minun ESP, kulit elok je sekarang, jerawat tak berani nak lekat. Kulit pun dah tak kering..

Omega juga bantu saya dapat balik berat badan masa anak dara dulu iaitu 50kg. Hehe. Misi klinik siap puji lagi kata BMI saya cantik. Alhamdulilah..


Apa Ada Dalam Set Lengkap Bersalin / Berpantang Shaklee?

1. VITALEA 

Multivitamin lengkap untuk keperluan badan ibu dan bayi kerana mengandungi kesemua 28 jenis vitamin dan mineral. Kaya dengan IRON yang diperlukan untuk mengawal tekanan HB ibu agar tidak rendah dan seterusnya mengelakkan risiko mendapat Anemia.

2. B-Complex

Lengkap dengan Asid Folic dan kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan badan. Ibu-ibu pun tahukan kepentingan Asid Folik pada perkembangan tumbuhbesaran bayi? Haa kalau tak cukup Asid Folik, bayi ada risiko mengalami kecacatan tau, terutamnya pada saraf. Sebab tu selalu misi-misi di klinik ingatkan jangan lupa ambil Asid Folic terutama sekali di awal kehamilan. B complex juga bantu jaga saraf ibu agar tidak mudah stress. 

3. Vitamin C

Penting untuk sistem ketahanan badan ibu dna bayi. Ibu dalam berpantang ni antibodinya lemah, senang terkena sakit kalau badan tak cukup zat. Dengan vitamin C, bantu menguatkan sistem imuniti badan dan menjaga tulang serta gigi daripada rosak. Vitamin C juga menjadi pelengkap kepada serapan Iron ke tahap optimum dalam badan.

4. Ostematrix

Vitamin kalsium ini pula menjaga tulang, otot dan saraf ibu. Kalau ibu selalu rasa lenguh badan, sakit belakang pinggang, kejang kaki, sakit gigi maknanya ibu kekurangan kalsium. Bayi kita akan tarik kalsium ibu, jadi ibu perlulah topap kalsium seula dalam badan. Makan Ostematrix Insha Allah hilang masalah itu semua. Paling penting, Ostematrix ini boleh mengelakkan ibu alami sembelit! Sembelit adalah perkara paling digeruni ibu dalam berpantang tau!


5. ESP

Minuman berprotein ini sangat penting kerana membantu ibu lebih bersedia untuk menyusu anak selepas bersalin nanti. Komponen utama susu selain air dan kalsium, adalah protein, sebab itulah ibu mesti memastikan badan dapat protein secukupnya. Dan paling best kulit baby dan ibu nanti lebih bersih tau sebab ESP ini juga membnatu membina kolagen dalam badan. Best kan? ESP juga bantu kawal nafsu lapar ibu, dan bantu elak ibu terjebak dengan Diabetis ketika hamil.

6. Omega Guard

Omega Guard ialah minyak ikan berkualiti yang mengandungi Omega 3 semulajadi dan terpelihara. Omega 3 sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Omega mengandungi DHA yang baik untuk perkembangan otak bayi dan juga mengelakkan sindrom pelupa yang biasanya terjadi pada ibu lepas bersalin. Paling best Omega juga bantu ibu bersalin dapatkan semula berat badan ideal kerana Omega membantu membakar lemak jahat daam badan. Jadi jangan terkejut nanti bila dapat anak bjak dan ibu plak selim aje. hehe.


Apa Beza Set Hamil, Set Bersalin dan Set Berpantang Shaklee?

Alaa.. tak ada apa yang beza sangat pun. Set Hamil Shaklee mash sama dengan Set Bersalin dan Set Berpantang Shaklee, cumanya ada tambahan beberapa jenis vitamin mengikut keperluan tertentu ibu tersebut. Ada orang panggil Set Bersalin, ada orang panggil Set Berpantang, padahal kedua-dua set itu adalah sama. Huhu. Paling terbaik, Set Hamil Lengkap Shaklee boleh terus di makan selepas bersalin kerana ia adalah set yang sama. Untungkan?

Berapa Harga Set Bersalin Shaklee?

Kalau nak kata murah, banyak lagi set jenama lain yang lebih murah. Cuma pada pandangan saya Set Bersalin Shaklee adalah set paling jimat dan berbaloi sebab boleh dimakan semasa hamil, bersalin (berpantang), menyusu, dan sampai bila-bila! Sangat untung! Kesemua vitamin dalam set bersalin  Shaklee boleh terus dimakan sejurus lepas bersalin tanpa perlu risau anak ada kuning atau tidak, seperi sesetengah pantang larang jamu. Malah Set Bersalin Shaklee mampu menurunkan kuning bayi dengan lebih cepat tau.

Jadi pada saya harganya adalah sangat berbaloi dengan nilai yang saya dapat melalui set ini yang boleh di makan sepanjang hayat.

Testimoni Set Bersalin  Shaklee

Saya sendiri berani menjadi testimoni Set ini. Selepas amalkan Set Bersalin Shaklee ini, luka jahian episotomi saya lebih cepat kering dan baik dengan sangat elok. Paling best masalah sembelit saya hilang. Alhamdulilah sangat. Saya ingat lagi sebelum makan Vitamin Shaklee, saya menangis setiap kali ke tandas sebab stress dengan sembelit! Memang nightmare tau! Tapi dengan vitamin Shaklee semua nightmate saya hilang!

Di bawah ini saya kongsikan antara testomoni berjaya rakan-rakan yang gunakan Set Bersalin Shaklee dan sangat gembira dengan hasilnya.





Macam Mana Nak Dapatkan Set Bersalin Shaklee Ini?

Senang je, ibu-ibu boleh terus hubungi saya di talian 019-555 7886. Saya sendiri akan terangkan dan jawab apa sahaja soalan yang berkaitan set ini supaya para ibu lebih jelas. Mestilah konsutansinya percuma sahaja jika anda membeli set ini daripada saya. Saya juga akan ajar cara makan set ini dengan paling berkesan bimbingan pakar dan nutritionist Shaklee sendiri.

Ibu-ibu jangan tungu lagi. Ingat, ibu dan bayi perlukan zat yang cukup supaya ibu kekal sihat dan cergas, bayi pula dapat membesar dengan sihat dan bijak. Ibu yang gembira dan sihat akan membawa aura gembira kepada bayi juga, jadi bayi pun dapatlah membesar dengan lebih sihat dan gumbiraa! Yeaay!! 😃



CT ZAINAB (ID 123 2536)
SAHABAT SHAKLEE TERBAIK ANDA
019-555 7886















No comments:

Post a Comment